1 452 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Övergång 3/8" rör -> 1/2" gänga
Hej,
Jag undrar om någon vet hur man kan göra en övergång från ett 3/8" kopparrör till något som passar mm-standard?
Röret är 9.5mm i ytterdiameter och jag vill konvertera till R15 (1/2) gänga.
Funkar klaäringskoppling 10xR15 eller är det annat som behövs?
Röret är från USA..
Tacksam för tips!
Jag undrar om någon vet hur man kan göra en övergång från ett 3/8" kopparrör till något som passar mm-standard?
Röret är 9.5mm i ytterdiameter och jag vill konvertera till R15 (1/2) gänga.
Funkar klaäringskoppling 10xR15 eller är det annat som behövs?
Röret är från USA..
Tacksam för tips!
Om du kan tänka dig att löda då bör det inte vara något problem att röret är 9,5mm tex https://www.rinkabyror.se/artikel/lod-rak-10x10r-utv/
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
https://www.rinkabyror.se/artikel/lod-rak-10x15r-utv/
Löd fast en sådan?
Edit: sen på bollen men jag länkade till rätt produkt iallafall
Löd fast en sådan?
Edit: sen på bollen men jag länkade till rätt produkt iallafall
Klicka här för att svara