Hej! Bytte vattenlås nyss och nu verkar det inte sluta tätt mellan bottenventilen och porslinet. Det är en överflödesskydds-distans mellan de två som på bilden men vattnet läcker igenom från där de möter porslinet.
Hittade också en packning/gummiring som jag är osäker på var den satt. Kan det vara den som ska sitta mellan anslutningen och porslinet och isåfall var kan jag köpa en likadan? Mvh
 
  • Närbild på vattenlåsanslutningen under handfat, visar distans och potentiell läckplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig gummipackning på ett brunt underlag, eventuell del till vattenlås eller bottenventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, du kan också lägga en sträng silikon runt så brukar det täta fint. Det är ju ingen koppling du behöver lossa förrän du byter porslinet igen...(y)
 
I InsidersUnited skrev:
Japp, du kan också lägga en sträng silikon runt så brukar det täta fint. Det är ju ingen koppling du behöver lossa förrän du byter porslinet igen...(y)
Tog bort allting pga att det lukta skit i hela kommoden, så tog bort bräddavloppet för jag vet att den kan bilda äcklig lukt ibland. Dock fick jag inte det 100% tätt när jag skulle montera tillbaka... Packningen var ju snustorr.

Men det finns inga packningar man kan köpa som reserv? Mätte och den är 50mm bred iallafall, men den verkar ha något slags spår i sig så att den hakar fast i delen som ansluter till porslinet. Ser inte varför jag ska behöva köpa en limpistol och en tub silikon, om det nu inte finns på miniflaska?
 
En skelettpistol kostar typ 25 kr styck på biltema. Har man en så kommer du hitta fler användningsområden, jag lovar(y)
 
K kolhydratn skrev:
Tog bort allting pga att det lukta skit i hela kommoden, så tog bort bräddavloppet för jag vet att den kan bilda äcklig lukt ibland. Dock fick jag inte det 100% tätt när jag skulle montera tillbaka... Packningen var ju snustorr.

Men det finns inga packningar man kan köpa som reserv? Mätte och den är 50mm bred iallafall, men den verkar ha något slags spår i sig så att den hakar fast i delen som ansluter till porslinet. Ser inte varför jag ska behöva köpa en limpistol och en tub silikon, om det nu inte finns på miniflaska?
finns på tub SILIKON PATTEX SILICONE TUBE 50ML (bauhaus.se)

DUBBELPACKNING Ø50MM (bauhaus.se)
 
Redigerat:
T tergo skrev:
finns på tub SILIKON PATTEX SILICONE TUBE 50ML (bauhaus.se)

DUBBELPACKNING Ø50MM (bauhaus.se)
Nice. Fungerar en vanlig 50mm gummipackning annars? Silikon är väl sista utvägen, vill inte behöva skrapa och ha det om det skulle visa sig inte vara det som är felet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.