Hej

Min hemelektronik är hackad av mina grannar. Polisen kan inte göra nåt eftersom de hävdar att det år några andra. De försöker få mig från området och bankar i mina väggar och väcker mig. behöver nu ett hemlarm med främst övervakning som inte kopplas till mitt bredband. Några förslag? Jag bor ensam, är kvinna och initiativtagaren är en mycket manipulativ stalker.

• Haha
snaggletooth
  • Laddar…
Fairlane
Om jag tolkar dig rätt så vill du inte använda wifi för att grannen har kontroll över ditt wifi? Isåfall är rätt metod att återställa din router och sätta en nytt, bra lösenord. Dock även om de inte har kontroll över ditt wifi så kan de störa ut det om de vill och vill attackera dig. Det finns nog inget som skyddar helt i det läget. Ett larm kopplat med 4g eller 5g kan de också störa ut.

Polisen kan väl ta upp en anmälan om att de bankar i väggar etc, det har ju inget med ditt wifi att göra.

Men som sagt, nollställ ditt wifi och sätt ett nytt lösenord.

• Gilla
Jotsat och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Om jag tolkar dig rätt så vill du inte använda wifi för att grannen har kontroll över ditt wifi? Isåfall är rätt metod att återställa din router och sätta en nytt, bra lösenord. Dock även om de inte har kontroll över ditt wifi så kan de störa ut det om de vill och vill attackera dig. Det finns nog inget som skyddar helt i det läget. Ett larm kopplat med 4g eller 5g kan de också störa ut.

Polisen kan väl ta upp en anmälan om att de bankar i väggar etc, det har ju inget med ditt wifi att göra.

Men som sagt, nollställ ditt wifi och sätt ett nytt lösenord.
Tack för svar, speciellt om att 4 G metoden som t ex Verisure erbjuder också kan slås ut? Jag har försökt ändra inställningarna i mina routers i evigheter, de vakar över mig hela tiden och tillåter det inte. Polisanmälningar görs för olaga dataintrång hela tiden men hackarna hävdar att det inte är de, utan någon annan.

Jag kan göra ytterligare polisanmälningar, men mot vem när de springer från platsen. Skulle behöva kamera övervakning, som då inte kopplas till wifi. Det är hopplöst.

Fairlane
Oprah Eva plsson skrev:
Jag har försökt ändra inställningarna i mina routers i evigheter, de vakar över mig hela tiden och tillåter det inte.
Vad menar du med detta?
Du har väl din router inne hos dig, i din bostad?
Det går att reseta routern och så får du sätta ett nytt lösenord och se till att slå på att trafiken ska krypteras.

Om de hindrar dig att göra detta känns det som en riktigt allvarlig situation och då behöver du mer hjälp än ett larm.

Det finns störsändare som kan slå ut trådlös trafik, oavsett om det är wifi eller 4g/5g. Det är väl inget som vanligt folk har, men är.det så allvarligt som du antyder så är det absolut ingen omöjlighet.

Fairlane Fairlane skrev:
Vad menar du med detta?
Du har väl din router inne hos dig, i din bostad?
Det går att reseta routern och så får du sätta ett nytt lösenord och se till att slå på att trafiken ska krypteras.

Om de hindrar dig att göra detta känns det som en riktigt allvarlig situation och då behöver du mer hjälp än ett larm.

Det finns störsändare som kan slå ut trådlös trafik, oavsett om det är wifi eller 4g/5g. Det är väl inget som vanligt folk har, men är.det så allvarligt som du antyder så är det absolut ingen omöjlighet.
Reseta routern kan jag ju men inte logga in i routern och ändra lösenord. Jag har försökt vid olika tidpunkter på dygnet, veckodagar osv men de förhindrar mig. Vet inte om det är nån automatisk funktion som larmar om jag försöker. Känner till störsändare, förstår att de kostar en del. Samma människor skaffade en på den tiden jag kunde använda kontanttelefoner, innan man måste registrera dem för att jag inte skulle kunna smyga med dem. Skulle kunna be nån annan öppna abonnemang för mig så de inte kan hitta mina uppgifter när de scannar Comviq osv men på nåt sätt tror jag de kan göra det. De stalkade mig på stan för nåt år sedan när jag skaffat två nya kontanter, skrek att jag var dum i huvet som inte förstog att sådana också kan hackas. Innan jag gett numret till någon ringde bägge två. De hade hittat numren.

Funderar på hur Verisure skulle förhålla sig till att 4G som inte går genom routern blir hackad hela tiden också. De är trots allt ett säkerhetsföretag.

Troll....

• Gilla
Satsuki och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Oprah Eva plsson skrev:
Reseta routern kan jag ju men inte logga in i routern och ändra lösenord.
Jo det kan man.
Vad är det för router du har? Talar du om det så kan du få instruktioner du ska agera.

Jag utgår ifrån att ni inte delar internet, utan att du har ditt eget.
Oprah Eva plsson skrev:
Jag har försökt vid olika tidpunkter på dygnet, veckodagar osv men de förhindrar mig. Vet inte om det är nån automatisk funktion som larmar om jag försöker.
Om routern står hos dig så kan de inte hindra dig att resetta den. Det är som att de skulle kunna hindra dig att göra en fabriksåterställning på en mobiltelefon, det kan dem inte.
Oprah Eva plsson skrev:
Känner till störsändare, förstår att de kostar en del. Samma människor skaffade en på den tiden jag kunde använda kontanttelefoner, innan man måste registrera dem för att jag inte skulle kunna smyga med dem. Skulle kunna be nån annan öppna abonnemang för mig så de inte kan hitta mina uppgifter när de scannar Comviq osv men på nåt sätt tror jag de kan göra det.
Är det ryska säkerhetstjänsten du har efter dig med den kapaciteten?

En störsändare stör ut alla signaler i området. Alla telefoner, oavsett om de har Comviq, Telia, Telenor eller något annat slås ut. Deras egna telefoner slås ut också.

Tänkt sig ett stort rum där folk står och pratar med varandra i olika grupper. Sen kommer någon med en "störsändare" i form av en stor ljudanläggning som spelar ljud på extremt hög nivå. Det innebär att inte någon i rummet längre kan höra vad andra säger.
Oprah Eva plsson skrev:
De stalkade mig på stan för nåt år sedan när jag skaffat två nya kontanter, skrek att jag var dum i huvet som inte förstog att sådana också kan hackas. Innan jag gett numret till någon ringde bägge två. De hade hittat numren.
Det är inte frågan om hackning. De kan gå igenom sopor etc och eventuellt hitta ett kuvert med telefonnumret. De hittar inget telefonnummer genom att du stoppar in ett SIM-kort i en telefon och slår på telefonen. Har de tillgång till teleoperatören med möjlighet att "tömma" masten så kan de se vilka telefoner som var uppkopplade mot en specifik mast vid en viss tidpunkt, men det låter väldigt långsökt.
Oprah Eva plsson skrev:
Funderar på hur Verisure skulle förhålla sig till att 4G som inte går genom routern blir hackad hela tiden också. De är trots allt ett säkerhetsföretag.
Det går ju att göra. Du kan ju om inte annat ha en 4G-router själv, men det låter som att det är något helt annat som är problemet.

Fairlane Fairlane skrev:
Jo det kan man.
Vad är det för router du har? Talar du om det så kan du få instruktioner du ska agera.

Jag utgår ifrån att ni inte delar internet, utan att du har ditt eget.

Om routern står hos dig så kan de inte hindra dig att resetta den. Det är som att de skulle kunna hindra dig att göra en fabriksåterställning på en mobiltelefon, det kan dem inte.

Är det ryska säkerhetstjänsten du har efter dig med den kapaciteten?

En störsändare stör ut alla signaler i området. Alla telefoner, oavsett om de har Comviq, Telia, Telenor eller något annat slås ut. Deras egna telefoner slås ut också.

Tänkt sig ett stort rum där folk står och pratar med varandra i olika grupper. Sen kommer någon med en "störsändare" i form av en stor ljudanläggning som spelar ljud på extremt hög nivå. Det innebär att inte någon i rummet längre kan höra vad andra säger.

Det är inte frågan om hackning. De kan gå igenom sopor etc och eventuellt hitta ett kuvert med telefonnumret. De hittar inget telefonnummer genom att du stoppar in ett SIM-kort i en telefon och slår på telefonen. Har de tillgång till teleoperatören med möjlighet att "tömma" masten så kan de se vilka telefoner som var uppkopplade mot en specifik mast vid en viss tidpunkt, men det låter väldigt långsökt.

Det går ju att göra. Du kan ju om inte annat ha en 4G-router själv, men det låter som att det är något helt annat som är problemet.
Min stalkers son är it expert och vet vad han gör. Han sa vid något tillfälle att han inte tror att pappan har en störningssändare. jag vet att de kan slå ut hela centralstationen men jag bor på landet med i princip bara våra hus i området. Vi är tre hus som delar ett Telia gateway men ser inte varandras anläggning annat än i bredbandslistan. De har dolt sin.

De fick reda på att jag köpte de två nämnda kontanttelefonerna och bad elgiganten sätta upp dem för mig genom fysisk stalking. De följde efter mig och frågade vad jag köpt och ville. Skulle tro att hacker sonen kollar mina uppgifter genom att hacka Comviq, gärna veta vilken dag som är aktuell och hitta mitt nummer där.

Det är inte ryska säkerhetstjänsten utan den koreanska hacker gruppen som hackade systemet som är ute efter mig. Sluta nu,

Tack för visat intresse.

Fairlane
Oprah Eva plsson skrev:
Min stalkers son är it expert och vet vad han gör.
Man ska inte överskatta folks möjligheter. Är man okunnig kan såklart någon som kan lite verka vara en expert som kan allt, men det har jag svept att tro i detta sammanhang.
Oprah Eva plsson skrev:
Han sa vid något tillfälle att han inte tror att pappan har en störningssändare.
Vilket såklart kan införskaffas om man verkligen vill
Oprah Eva plsson skrev:
jag vet att de kan slå ut hela centralstationen
???
Oprah Eva plsson skrev:
men jag bor på landet med i princip bara våra hus i området. Vi är tre hus som delar ett Telia gateway men ser inte varandras anläggning annat än i bredbandslistan. De har dolt sin.
Delar ni anslutning alltså? Du har inte ett eget abonnemang med Telia?
Oprah Eva plsson skrev:
De fick reda på att jag köpte de två nämnda kontanttelefonerna och bad elgiganten sätta upp dem för mig genom fysisk stalking.
Ok, de följde efter dig in på Elgiganten och sen?
De såg att du köpte två telefoner och mer?
Vad menar du med "bad Elgiganten sätta upp dem för mig"?
Oprah Eva plsson skrev:
De följde efter mig och frågade vad jag köpt och ville. Skulle tro att hacker sonen kollar mina uppgifter genom att hacka Comviq, gärna veta vilken dag som är aktuell och hitta mitt nummer där.
Det tror jag inte. Jag tror inte han har den kompetensen.
Oprah Eva plsson skrev:
Det är inte ryska säkerhetstjänsten utan den koreanska hacker gruppen som hackade systemet som är ute efter mig.
??? Är du förfölj av den koreanska säkerhetstjänsten?
Nordkoreanska eller sydkoreanska?
Oprah Eva plsson skrev:
Sluta nu,
Ok...
Oprah Eva plsson skrev:
Tack för visat intresse.
Jag tror du har betydligt större problem än bara ett överfallslarm.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
AI har ändå gått framåt i snabb takt.
Den här kändes lite knackig, men det finns ju dom som är bättre, så att man har svårt att skilja det från en riktig människa.
Det är bara att vi vänjer oss...

• Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
Hannuse Hannuse skrev:
AI har ändå gått framåt i snabb takt.
Den här kändes lite knackig, men det finns ju dom som är bättre, så att man har svårt att skilja det från en riktig människa.
Det är bara att vi vänjer oss...
Tyvärr låter en person med paranoid schizofreni eller liknande psykossjukdom precis så här… Finns ingen mening i att försöka diskutera eller förklara logiskt, personen kan inte verklighetspröva sina resonemang.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Tyvärr låter en person med paranoid schizofreni eller liknande psykossjukdom precis så här… Finns ingen mening i att försöka diskutera eller förklara logiskt, personen kan inte verklighetspröva sina resonemang.
Det hette förr paranoid psykos, numera vanföreställningssyndrom där stalking beteende ingår. Är du expert inom området psykiatri. Jag har gått igenom en psykos utredning pga det osannolika de här personerna utsatt mig för och klarat den utmärkt.

Över 40 polisanmälningar för olaga dataintrång finns, flera fysisk och psykisk misshandel, olaga hot, hemfridsbrott, skadegörelse, ofredanden, falsk tillvitelse och framförallt olaga förföljelse dvs stalking. Du tror alltså inte att så avancerad hacking förekommer. Eller stalking. Eller kvinnomisshandel av olika slag.

Råkar man på en extremt störd lättkränkt narcissist och psykopat som gör det till sin livsuppgift att isolera, kontrollera en och förstöra livet för en så är alltså kvinnan psykiskt sjuk. Det finns en del i nyhetsrapporteringen, en stalkad kvinna blev t ex knivmördad på en tunnelbanestation, mannen hittade henne med gps funktionen i mobilen. Minst 20 kvinnor blir mördade av ofta narcissistiska extremt manipulativa män i misshandelsförhållanden varje år.

Marknaden för spionprogram som vilken amatör som helst kan använda är omfattande. Titta på dokumentären Stalker på svtplay om en man som till en början inte heller blev trodd. Såg nån trailer för nåt program "varför trakasseras my martens" eller liknanade som vad jag kommer ihåg sänds på måndag,

Fattar inte varför jag startade den här tråden. Verkar som om folk vill käfta. Den kommer att ligga ute och eftersom mina stalkers / hackers följer allt jag gör och bedriver omfattande förtal om mig så jag inte ska bli trodd kommer nog många att se den.

Det räcker nu. Öppna ögonen för vad som pågår i samhället. Många andra brott flyttar ut på nätet så varför inte stalking om man är lagd åt det hållet och har tillräckliga kunskaper och tid och är tillräckligt sjuk för att ägna sig åt det.

Oprah Eva plsson skrev:
Det hette förr paranoid psykos, numera vanföreställningssyndrom där stalking beteende ingår. Är du expert inom området psykiatri. Jag har gått igenom en psykos utredning pga det osannolika de här personerna utsatt mig för och klarat den utmärkt.

Över 40 polisanmälningar för olaga dataintrång finns, flera fysisk och psykisk misshandel, olaga hot, hemfridsbrott, skadegörelse, ofredanden, falsk tillvitelse och framförallt olaga förföljelse dvs stalking. Du tror alltså inte att så avancerad hacking förekommer. Eller stalking. Eller kvinnomisshandel av olika slag.

Råkar man på en extremt störd lättkränkt narcissist och psykopat som gör det till sin livsuppgift att isolera, kontrollera en och förstöra livet för en så är alltså kvinnan psykiskt sjuk. Det finns en del i nyhetsrapporteringen, en stalkad kvinna blev t ex knivmördad på en tunnelbanestation, mannen hittade henne med gps funktionen i mobilen. Minst 20 kvinnor blir mördade av ofta narcissistiska extremt manipulativa män i misshandelsförhållanden varje år.

Marknaden för spionprogram som vilken amatör som helst kan använda är omfattande. Titta på dokumentären Stalker på svtplay om en man som till en början inte heller blev trodd. Såg nån trailer för nåt program "varför trakasseras my martens" eller liknanade som vad jag kommer ihåg sänds på måndag,

Fattar inte varför jag startade den här tråden. Verkar som om folk vill käfta. Den kommer att ligga ute och eftersom mina stalkers / hackers följer allt jag gör och bedriver omfattande förtal om mig så jag inte ska bli trodd kommer nog många att se den.

Det räcker nu. Öppna ögonen för vad som pågår i samhället. Många andra brott flyttar ut på nätet så varför inte stalking om man är lagd åt det hållet och har tillräckliga kunskaper och tid och är tillräckligt sjuk för att ägna sig åt det.
Tror jag går över till experterna på allt på Flashback i stället. :)

Dags för att ta dagens dos av valium kanske 🤔

SC Aero SC Aero skrev:
Dags för att ta dagens dos av valium kanske 🤔
Jag ser att mina stalkers och hackers utan liv har hittat hit, All kontakt är bra kontakt för stalkers, bara den inte är frivillig, ömsesidig, respektfull eller normal.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.