Nej, hon fick inte svar på om överblecket skulle vara över eller under vindpappen. Och med alla olika förslag förstår jag att hon vill ha uppgifter att kunna visa snickaren/eller tingsrätten. Tycker du trådskaparen är tjatig har du ingen skyldighet att vara kvar i tråden.T trojlee skrev:
Vad är det för jobb snickaren inte har gjort färdigt då? Du har ju inte äns köpt en tjnsst säger du. Du har matat tråden med felaktigheter och är allmänt otrevlig. Börjar faktiskt förstå om hantverkare drar sig undan..E Evalarsson36 skrev:Vad tycker du jag ska kalla honom då? När det inte går att diskutera med en människa och allt är bara suck och pust och stön. Man gör inte färdigt jobbet och när man då får en påpekan att detta måste vi fixa får till svar . Hur tycker du jag ska lösa det? Hela tiden och dessutom går in på kundens privatliv så har jag inte något annat förslag
Orkar inte dra hela historien. Särskilt som de flesta inte är läskunniga heller. Min fråga var hur blecket skulle sitta helt enkelt. Jag har inte köpt tjänsten att byta fönster. Men jag köpte andra jobb. Släpp detta nu. Särskilt som det är svårt att förstå vad jag skriver. Inte konstigt att man blir irriterad när det ska gissas en massa hela tidenT trojlee skrev:
Då gäller det ju att vara tydlig vilket du inte är.E Evalarsson36 skrev:Orkar inte dra hela historien. Särskilt som de flesta inte är läskunniga heller. Min fråga var hur blecket skulle sitta helt enkelt. Jag har inte köpt tjänsten att byta fönster. Men jag köpte andra jobb. Släpp detta nu. Särskilt som det är svårt att förstå vad jag skriver. Inte konstigt att man blir irriterad när det ska gissas en massa hela tiden
Att kalla folk saker är du bra på men att reflektera över din egna personlighet har du svårt för.
T trojlee skrev:
Vilken del är otydlig?T trojlee skrev:
Ja, inlägg #14 äri mina ögon så tydlig att överblecket inte ska läggas bakom vindskyddet att TS kan visa det för snickaren och be honom förklara varför Nordiska fönster har fel. Vilka problem är kvar?
Nu hänger jag inte med. Så plåten kan läggas under locken bara? Eller missuppfattar jag dig?S Simsgrodan skrev:
Har du läst nordiska fönsters anvisningar? Jag har läst flera av deras anvisningar för olika produkter och alla de visar bakom vindspärren. Sen kan man fundera på vilket ansvar de har för ett fackmannamässigt utförande.S Simsgrodan skrev:
Vad jag menar är att jag tolkar den bilden som att överblecket kan läggas utanpå vindpappen. Googlade sedan lite och hittade https://www.nordiskafonster.se/uploaded/Dokument-2023/monteringsanvisning_tra_tra-alufonster.pdf. Där tycker jag att de säger tydligt att blecket ska vara under vindpappen. Så jag förstår om du känner dig förvirrad. Jag säger alltså inte hur det ska vara, bara hur jag tolkar bilderna. Sedan kan jag lägga till att på vårt ca 110 år gamla hus finns det inte ens vindpapp, och vi har inga fuktproblem.. Kanske problemet är mest teoretiskt?E Evalarsson36 skrev: