H
Q Qjanto skrev:
Oj... vi kollar på Nibe lvvp för att de ska vara bland de tystaste och huvudfokus är just låg ljudnivå. Fruktansvärt ångestfyllt är det att välja rätt system. Vi kan välja även frånluftvärmepump, för det har vi haft hittills, men även nibe s735-7 (frånluft vp) verkar väsnas en hel del även vid insugen.Vilken modell av Nibe har du? Och har du kanske någon filmsnutt på ljudet?
Mitsubishi har släppt en ny modell nu i sommar som går tystare och kan producera högre framledningstemperatur.
Detta gäller gas splittmaskinerna.
Nibe har Mitsubishikompressorer i sina maskiner av en annledning om jag säger så...

Q
H H-Thomasson skrev:
Nibe har Mitsubishikompressorer i sina maskiner av en annledning om jag säger så...
Frågan är i så fall varför har Mitsubishi inte lyckats med att göra tystare lvvp pumpar hittills.

• Tabell som jämför Mitsubishi luftvärmepumpars modeller, kapacitet i kW, ljudnivå i dB, och garantitid.
H
Q Qjanto skrev:
Frågan är i så fall varför har Mitsubishi inte lyckats med att göra tystare lvvp pumpar hittills.
Nya modellen går tystare. Du hänvisar till en gammal modell som inte säljs idag.

• Tabell med specifikationer för olika utomhusdelar av luft-vattenvärmepumpar, inklusive effekt, ljudnivå och dimensioner för flera modeller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Skramlar fint också, sidoplåten sitter inte riktigt fast? Ljudet försvinner när jag trycker lätt.

Funderar på om jag kunde satt i någon form av kloss mellan inre plåten och yttre.

Jämförelsetabell för luft-vattenvärmepumpar med kolumn för ljudnivå i dB, där nivån varierar från 40 dB till 50 dB.
Skapa konto

Här kan ni se ljudnivån dB högst upp är lägre ljud och längst ned är högre ljud

Lista över olika värmepumpmodeller med specifikationer som effekt, energieffektivitet och ljudnivå, där ljudnivå anges i dB.
Skapa konto

Hög ljudnivå.

Lista över olika värmepumpsmodeller med tekniska specifikationer, prestandadata och kostnader, inklusive märken som NIBE, Mitsubishi och Panasonic.
Skapa konto

Tabell som jämför olika värmepumpar med detaljer om modell, effekt, energieffektivitet, ljudnivå och pris.
Skapa konto

Tabell som jämför olika luftvärmepumpar baserat på märke, effekt, årstidsprestanda, ljudnivå, garanti och pris. Innehåller varumärken som Bosch och Panasonic.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.