Hej vi har skaffat en pool dock så försöker jag hitta ett bra sätt jag kan dra kabeln till filterpumpen för har en robotgräsklippare och vill gärna slippa att den klipper av den, hur har andra här gjort?
Sen fråga två någon som har erfarenhet av solvärme av poolen och hur man kan göra detta när man har en robotgräsklippare, har även kollat på elektriska pool värmare men tycker det är för hög förbrukning just nu när elen är som den är.
 
Gräv ner ett markrör och dra kabeln/kablar i det
 
AXS
Värmepump är det du ska ha. Solvärme kräver stor yta.

Dräneringsrör kan funka som rör med och är väldigt lätta att få tag på.
 
Första åren satte jag fast skarvkabeln i marken med tältpinnar.
Tröttnade på allt jobbiga med kablar mm så i år byggde jag ett stort trädäck med vatten och el dragna i rör.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.