Vi kan väl försöka att ses till maljakten, när börjar den i dina trakter? Eftersom du har bössan så blir väl jag drevkarl jag har även en lämplig hund för ändamålet en Mal-teser;)
En vit Malteser hund ligger på en grå matta med en avslappnad blick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
En fungerande 1000W halogenlampa från Heinrichs med bakelithölje ligger på ett mönstrat golv.
Skapa konto
En 1000w halogenlampa från Heinrichs i Sverige. Plasthöljet är av bakelit och man har använt den till foto/film. Det roliga är att den fungerar fortfarande :) men det är svårt att få ta på en sån liten 1kw halogenlampa :(

ceson ceson skrev:
Jag har ammunition till den.
[bild]
"Med DDT":sweat::sweat::sweat:

Mikael_L
Japp, det var ett försäljningsargument tydligen. En riktig kvalitetsstämpel. :)

Pomada är väl inte så vanligt längre:)
Gammal burk av Azymol Stimulus Pomada från F. Pauli, Stockholm på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
L
Kul tråd!

Ett litet bidrag.

Gammal förpackning med Anusol-suppositorier och några oöppnade stolpiller i blister.
Skapa konto

Undrar om de har passerat bäst-före?

L
Asbesträdd Asbesträdd skrev:
[bild] En 1000w halogenlampa från Heinrichs i Sverige. Plasthöljet är av bakelit och man har använt den till foto/film. Det roliga är att den fungerar fortfarande :) men det är svårt att få ta på en sån liten 1kw halogenlampa :(
Om man ska vara riktigt sträng och om plasten är fenolplast är det nog egentligen Isolit snarare än Bakelit - Isolit var den svenska motsvarigheten.

Känner igen den, tror jag har en sådan också :)

Isolit? Jasså, det var nåt nytt :)

L
Ja äkta skånsk bakelit!

• Gilla
adamdny och 1 till
  • Laddar…
Asbesträdd Asbesträdd skrev:
Isolit? Jasså, det var nåt nytt :)
Nytt och nytt, Isolit från Perstorp började säljas för etthundra år sedan (1918).

Nytt för mig :)

R
L Lärospånet skrev:
Kul tråd!

Ett litet bidrag.

[bild]

Undrar om de har passerat bäst-före?
Lugn du kan köpa nya ;)
Förpackning av Anusol suppositorier mot hemorrojder.
Skapa konto

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Hemmakatten
En pumpautomat monterad på en sexliters vattendunk med två ytterligare dunkar bredvid på ett köksbord.
Skapa konto
Här i Portugal kånkar vi 6-litersdunkar med vatten. Inget fel med det kommunala vattnet förutom att det smakar klor. Nåväl, en pumpautomat till dessa flaskor får nog ses som en udda grej.

• Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Är du överkänslig mot klor kan du enkelt ta bort klor med hjälp av askorbinsyra. Askorbinsyra är C-vitamin och finns att köpa som pulver på apotek och i livsmedelsaffär. Doseringsmängd: i ett glas vatten tillsätts några kristaller. Till en liter vatten tillsätts en knivsudd.
t

Hemmakatten
Jag är inte överkänslig mot klor, tycker däremot att det smakar illa. Ska testa ditt tips.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.