5 994 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Östberg Heru 130 S EC 2A
Hej
Jag undrar hur era Östberg Heru 130 S EC 2A har fungerar.
Har installeratmitt ftx aggregatet den 20/12-13.
första motorn gick sönder juni 2014 fick 2st nya .
Dom har funkat till i går då ena motorn gick sönder.
österberg har skickat igen 2st nya motorer.
dom är suveräna att hjälpa till men man blir less när det inte funkar
Jag undrar hur era Östberg Heru 130 S EC 2A har fungerar.
Har installeratmitt ftx aggregatet den 20/12-13.
första motorn gick sönder juni 2014 fick 2st nya .
Dom har funkat till i går då ena motorn gick sönder.
österberg har skickat igen 2st nya motorer.
dom är suveräna att hjälpa till men man blir less när det inte funkar
Det är inte östbergs fel. Det är motor tillverkaren som har bekymmer.
Med andra ord ett fel som låg i tillverkningen några år tillbaka och som visar sig nu. Inte jättelätt att åtgärda i efterhand mer än att ha bra goodwill och bara byta ut motorena
Med andra ord ett fel som låg i tillverkningen några år tillbaka och som visar sig nu. Inte jättelätt att åtgärda i efterhand mer än att ha bra goodwill och bara byta ut motorena
det är ena utbytes motorn som har gått sönder.
Felet visar sig genom att den larmar på motorfel.
Man kan återställa och då går den ca10-20 min innan den larmar.
felet flyttar sig om man kastar om motorerna.
dom motorerna som satt i från början då gick säkringen i aggregatet.
Jag har inte klagat på östberg. jag tycker dom är suveräna att hjälpa till.
Det jag undrade var om någon annan har samma problem som jag.
Felet visar sig genom att den larmar på motorfel.
Man kan återställa och då går den ca10-20 min innan den larmar.
felet flyttar sig om man kastar om motorerna.
dom motorerna som satt i från början då gick säkringen i aggregatet.
Jag har inte klagat på östberg. jag tycker dom är suveräna att hjälpa till.
Det jag undrade var om någon annan har samma problem som jag.
Gammal tråd men mitt aggregat som snurrat i drygt 1,5 år låter väldigt ojämt. Inga larm än, men från att knappt hörts alls hör jag nu tydligt hur motorerna går upp och ner i varv..
Kan man göra något för att få dem tysta igen eller är det bara att vänta tills de går sönder på riktigt?
Kan man göra något för att få dem tysta igen eller är det bara att vänta tills de går sönder på riktigt?
Är det fläktar as motorer som låter?K Kallebo skrev:
Jag måste haft tur mina har gått 10år utan bekymmer
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden