Är det nån som har testat nämnda lysrörskopia? Dom verkar gå att få tag på ganska billigt, men det kanske är ett dåligt tecken?
Räcker t ex den här som belysning ovanför arbetsbänken?
https://www.bauhaus.se/bankbelysning-osram-led-value-batten-2000lm-20w.html
Räcker t ex den här som belysning ovanför arbetsbänken?
https://www.bauhaus.se/bankbelysning-osram-led-value-batten-2000lm-20w.html
Har också funderat på Osram Batten men inte sett denna variant tidigare. Den äldre (?) varianten är på 18W och knappt 120cm medan varianten du länkar till är på 20W och drygt 120cm.
I mitt fall vill jag sätta armaturerna kloss mot varandra och då måste de ha "knappa" mått relativt hur skåpen summerar upp.
I mitt fall vill jag sätta armaturerna kloss mot varandra och då måste de ha "knappa" mått relativt hur skåpen summerar upp.
Tänk på att armaturen lämnar ett ljus med färgtemeperatur 4000K vilket uppfattas som kallt och nästa isblått. 3000K är nog lämpligare. Höga färgtemepraturer är vanligt på billiga alernativ.
Tanken är att sätta några av dom i källartaket ovanför arbetsbänken. Men frågan är om dom lyser tillräckligt bra för att ha som arbetsbelysning eller om man ändå måste sätta dom parvis/ganska tätt?
Dom har ju ingen reflektor, så det blir kanske inte så många lux på arbetsbänken jämfört med lite dyrare armaturer som riktar ljuset nedåt?
Dom har ju ingen reflektor, så det blir kanske inte så många lux på arbetsbänken jämfört med lite dyrare armaturer som riktar ljuset nedåt?
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning The Portable Rapid
Uppladdningsbar och portabel
399 kr inkl moms
Läs mer
Köpte hem tre stycken för att testa. Tänkte ha två i en del av garaget som allmänbelysning. Den tredje som belysning ovanför arbetsbänken. Har provkopplat en för att se hur den lyser. Jag är mycket imponerad över ljuset som verkligen är skarpt. Den sprider ljuset rätt bra trots avsaknaden av reflektor.
Jag har inte hunnit montera upp någon ännu. Kopplingsplinten sitter på baksidan av armaturen och tanken är säkert att man ska montera den över en dosa. Jag som har utanpåliggande ledningar, måste därför borra hål i sidan och sätta en gummigenomföring. Armaturen är ej jordad.
Jag har inte hunnit montera upp någon ännu. Kopplingsplinten sitter på baksidan av armaturen och tanken är säkert att man ska montera den över en dosa. Jag som har utanpåliggande ledningar, måste därför borra hål i sidan och sätta en gummigenomföring. Armaturen är ej jordad.
Enda möjligheten att få ut kabeln är att borra ett hål på sidan.
Kortändan har jag inte lyckats öppna ännu. Gör ett nytt försök senare.Det märkliga är, att i Osrams datablad ser det ut som om dom kunde kedjas med apparatuttag C7.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kortändan har jag inte lyckats öppna ännu. Gör ett nytt försök senare.Det märkliga är, att i Osrams datablad ser det ut som om dom kunde kedjas med apparatuttag C7.