2 580 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Oseriös entreprenör AB Skrå Bygg & Smide – undermåligt altanbygge
Jag hittade AB Skrå Bygg & Smide på BraByggare för att bygga en altan. Först fick vi ett erbjudande med ett pris, men sedan började han lägga till små kostnader flera gånger. Han är gammal och den enda hantverkaren, väldigt långsam, men vi klagade inte så mycket. Han började i augusti 2024 och hade flera projekt på gång samtidigt, och dök upp hos oss mer och mer sällan. I november blev det för kallt för att bygga vidare.
Senare besökte min granne och flera andra entreprenörer oss, och alla sa att altanen inte är stabil och håller låg kvalitet: avståndet mellan pelarna är längre än 2,5 meter, ytan är ojämn, vågig och fjädrande. Vi ville köpa ett uterum i glas att ställa på altanen, men på grund av den dåliga kvaliteten kan vi inte ställa någonting där.
Idag upptäckte jag att Per, ägaren, har blockerat mig och vägrar att avsluta arbetet eller åtgärda felen han gjort.
Vad ska jag göra nu?
Senare besökte min granne och flera andra entreprenörer oss, och alla sa att altanen inte är stabil och håller låg kvalitet: avståndet mellan pelarna är längre än 2,5 meter, ytan är ojämn, vågig och fjädrande. Vi ville köpa ett uterum i glas att ställa på altanen, men på grund av den dåliga kvaliteten kan vi inte ställa någonting där.
Idag upptäckte jag att Per, ägaren, har blockerat mig och vägrar att avsluta arbetet eller åtgärda felen han gjort.
Vad ska jag göra nu?
W Wendddddy skrev:
Vi var med om samma sak med samma entreprenör. Det enda man kan göra är att recensera AB Skrå och varna andra så de inte går på samma nit.W Wendddddy skrev:Jag hittade AB Skrå Bygg & Smide på BraByggare för att bygga en altan. Först fick vi ett erbjudande med ett pris, men sedan började han lägga till små kostnader flera gånger. Han är gammal och den enda hantverkaren, väldigt långsam, men vi klagade inte så mycket. Han började i augusti 2024 och hade flera projekt på gång samtidigt, och dök upp hos oss mer och mer sällan. I november blev det för kallt för att bygga vidare.
Vad ska jag göra nu?
Jag har anmält Per Lundstedt, ägaren till AB Skrå Bygg, till Allmänna reklamationsnämnden.G GP13 skrev:
Jag kontaktade BraByggare, där jag hittade honom, och skickade alla bilder på hans arbete. De lät mig lämna ett omdöme, men Per avslutade sin företagsprofil där och gick över till Bygg.se. Bygg.se har tyvärr ingen funktion för omdömen. Jag hoppas verkligen att ingen annan blir lurad av honom. Jag upptäckte nyligen ett omdöme på Google där någon skrev att taket han bytte började läcka efter bara två år.
Du kan ge omdömen på bygg.se men du måste uppvisa att du anlitat honom genom faktura. Skrolla ned på sidan så kan du skriva (se min bild hur det ser ut):W Wendddddy skrev:Jag har anmält Per Lundstedt, ägaren till AB Skrå Bygg, till Allmänna reklamationsnämnden.
Jag kontaktade BraByggare, där jag hittade honom, och skickade alla bilder på hans arbete. De lät mig lämna ett omdöme, men Per avslutade sin företagsprofil där och gick över till Bygg.se. Bygg.se har tyvärr ingen funktion för omdömen. Jag hoppas verkligen att ingen annan blir lurad av honom. Jag upptäckte nyligen ett omdöme på Google där någon skrev att taket han bytte började läcka efter bara två år.
Länk till sidan: https://bygg.se/ab-skra-bygg-amp-smide/
Klicka här för att svara