Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
Läser du samma text som jag? Jag läste den du länkade till.P paralun skrev:
Det var en situation som var oklar, som gick svenskarna emot och man överklagade. Det ser jag inget som helst konstigt i. Är det oklart och man har rätt att överklaga så är det inget gnäll att göra det.
"– Det är klart jag tycker att de har fel och det var därför vi gjorde vad vi gjorde. De (juryn) tittade på det och bestämde att de hade rätt, men då hade vi iallafall fått dem att kika en gång till. Är det så de gör så följer vi deras regler och kör på." <-- det är väl inget gnäll, snarare ett accepterande.
Men det är klart, om Sofia Sjöborg hade haft personliga problem så hade domarna såklart dömt annorlunda... 🙄
Det märkliga med det där är att det tydligen inte finns några bilder på svenskornas ev. fel?Fairlane skrev:
Läser du samma text som jag? Jag läste den du länkade till.
Det var en situation som var oklar, som gick svenskarna emot och man överklagade. Det ser jag inget som helst konstigt i. Är det oklart och man har rätt att överklaga så är det inget gnäll att göra det.
"– Det är klart jag tycker att de har fel och det var därför vi gjorde vad vi gjorde. De (juryn) tittade på det och bestämde att de hade rätt, men då hade vi iallafall fått dem att kika en gång till. Är det så de gör så följer vi deras regler och kör på." <-- det är väl inget gnäll, snarare ett accepterande.
Men det är klart, om Sofia Sjöborg hade haft personliga problem så hade domarna såklart dömt annorlunda... 🙄
Som jag förstod det finns det bilder, men inte från tv-produktionen. Alltså enbart ”interna” jury-bilder.
Det är ju lite synd, man kan ju i alla fall hoppas att det svenska lägret får se bilderna efter överklagandet, men det låter ju inte riktigt så.
Det är ju lite synd, man kan ju i alla fall hoppas att det svenska lägret får se bilderna efter överklagandet, men det låter ju inte riktigt så.
Nej jag tiihör inte "dolda fel" folket som letar efter fel som inte finns... måste vara en svensk sjuka! 🤔Fairlane skrev:
Läser du samma text som jag? Jag läste den du länkade till.
Varför är det synd? Domarna har har ju dömt och så är det! punkt-slut.tveksamt skrev:
Det ända det kan göra är att Sverige får ett internationellt rykte som regelgnölare.
Till den spännade beachvollyn!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Givetvis för att även domare ska kunna granskas, även domare kan göra fel och de, precis som andra, bör kunna stå för sina beslut och det gäller förstås även hur de kommit fram till dessa.
Smakstart på beachen, mycket godis från start.
Smakstart på beachen, mycket godis från start.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
En poäng skulle ju vara att om man själv ser var man gjort fel så är det lättare att acceptera.P paralun skrev:
Nu verkar ju personerna redan accepterat domslutet, om man läser vad som står.
Ja, Sverige utnyttjade en möjlighet att lämna in en protest, helt enligt regelboken i fälttävlan, och lät bli att lämna in en protest i mountainbike...vilket uselt rykte Sverige måste få. 😂P paralun skrev:
Ja vi får väl hoppas att domarna dömer efter regelboken och inte efter att det är synd om någon av spelarna. Det vore riktigt illa om det bättre laget förlorade för att domarna tyckte synd om motståndarna. Som tur är så händer det nog inte, det är nog bara du som tror det.P paralun skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Men men men, kanske någons katt har dött 😭Fairlane skrev:
En poäng skulle ju vara att om man själv ser var man gjort fel så är det lättare att acceptera.
Ja, Sverige utnyttjade en möjlighet att lämna in en protest, helt enligt regelboken i fälttävlan, och lät bli att lämna in en protest i mountainbike...vilket uselt rykte Sverige måste få. 😂
Ja vi får väl hoppas att domarna dömer efter regelboken och inte efter att det är synd om någon av spelarna. Det vore riktigt illa om det bättre laget förlorade för att domarna tyckte synd om motståndarna. Som tur är så händer det nog inte, det är nog bara du som tror det.
Jo det finns många trådar i formet med ditt resonemang men så fungerar det inte i verkligheten.Fairlane skrev:
En poäng skulle ju vara att om man själv ser var man gjort fel så är det lättare att acceptera.
Ja, Sverige utnyttjade en möjlighet att lämna in en protest, helt enligt regelboken i fälttävlan, och lät bli att lämna in en protest i mountainbike...vilket uselt rykte Sverige måste få. 😂
Ja vi får väl hoppas att domarna dömer efter regelboken och inte efter att det är synd om någon av spelarna. Det vore riktigt illa om det bättre laget förlorade för att domarna tyckte synd om motståndarna. Som tur är så händer det nog inte, det är nog bara du som tror det.
Det fungerar inte heller i idrottens värld och vete tusan hur man får ordning på det?
Svenska regelbitare verkar vara bland de värsta i världen att försöka finna fel?