Hej alla byggare, vi har ett badrum som är ca 5 år gammalt. Vi visste när vi flytta in för 6 månader sedan att badrummet var byggt av en kompis till förra ägaren med såkallat ”goda kunskaper”
Det tror jag vad jag vill om... är själv helt okunnig på allt som har med badrum att göra, men eftersom det ändå är 5år gammalt och inte fick anmärkning på fuktvärden eller liknande vid besiktning så tänkte vi att det inte är någon större fara.
Men redan idag blev jag lite orolig hur min golvbrunn ser ut.
Framförallt ingropningen som ser ut som sprickor oroar mig?
kommentera gärna hur allvarligt det kan va utan överdrift.
Min plan var att badrummet skulle hålla ett par år till innan det var dax att anlita firma för att göra om det.
Det tror jag vad jag vill om... är själv helt okunnig på allt som har med badrum att göra, men eftersom det ändå är 5år gammalt och inte fick anmärkning på fuktvärden eller liknande vid besiktning så tänkte vi att det inte är någon större fara.
Men redan idag blev jag lite orolig hur min golvbrunn ser ut.
Framförallt ingropningen som ser ut som sprickor oroar mig?
kommentera gärna hur allvarligt det kan va utan överdrift.
Min plan var att badrummet skulle hålla ett par år till innan det var dax att anlita firma för att göra om det.
Produkter som diskuteras: "rotborste"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Svårt att se hur det är gjort då Swamp thing står i vägen på bilderna..
Bästa svaret
Javisst, var nog lite otydlig.Shirack skrev:
Vatten rinner under klinkersen och i fogen, det vattnet stoppas iom att kletet går upp till kanten på det rostfria. Inget stort problem då det är små mängder men inte korrekt.
TomasJor skrev:
Okej misstänkte något sånt, skrapar alltid golvet tort efter användning, men då kanske jag kan pusta ut lite...
TomasJor skrev:
Asså jag kanske är grymt okunnig men är ändå inte med riktigt...
det ser ju ut som rollat tätskikt allt de gröna klegget, sen där pilarna är har kletet lossnat och känns som hårt bruk/fix bakom..
Kanske är dumt fråga igen men var är brunnsmanschetten?
Manschetten är bakom den blå ringen. Den ser du normalt sett inte. -ok.
Det hårda är fix för att sätta ramen i. -ok.
Kletet ska inte vara där. - inte ok, se om du försiktigt kan riva bort det. Men bruka inte våld då är det bättre att det är kvar.
Det hårda är fix för att sätta ramen i. -ok.
Kletet ska inte vara där. - inte ok, se om du försiktigt kan riva bort det. Men bruka inte våld då är det bättre att det är kvar.
TomasJor skrev:
Okej, förstår...
Kan man säga att manschetten är bakom det hårda bruket? Eftersom det hårda bruket gränsar med klämringen så borde manschetten vara bakom bruket?
tänkte passa på att lära mig försöka förstå helheten hehe.
Ja precis, bakom bruk och blå ring.
här ser du exempel på hur det ser ut hos dig men du har mera bruk och (troligen) korrekt monterad manschett.
https://www.byggahus.se/forum/threa...-klaemringen-i-golvbrunnen-aer-det-ok.173407/
här ser du exempel på hur det ser ut hos dig men du har mera bruk och (troligen) korrekt monterad manschett.
https://www.byggahus.se/forum/threa...-klaemringen-i-golvbrunnen-aer-det-ok.173407/