F Frunihuset20 skrev:
Det är problematiskt men samtidigt talar det ju till er fördel att sen få häva avtalet.
Ja, så är det. Problemet är väl främst att vi kommer få problemet att vi kommer ha massa material stående om projektet inte fortlöper.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Luktar fuskbyggare som har för många bollar i luften samtidigt. Ni är inte skyldiga att släppa in någon i ert hem. Avbryt samarbete innan dom hinner börja eller förstöra något mer.
Nja, det ryktet har de inte och de har ändå hållit på i åtta år.

stefancrs stefancrs skrev:
Ja, så är det. Problemet är väl främst att vi kommer få problemet att vi kommer ha massa material stående om projektet inte fortlöper.
Vi är i den sitsen nu och jag önskar ingen annan det besväret. Var tanken att de skulle jobba under semestern? Har du koll på om någon annan entreprenör ens skulle kunna komma in i hyfsad närtid och göra arbetet om ni häver avtalet?

• Gilla
Skodin
  • Laddar…
F Frunihuset20 skrev:
Vi är i den sitsen nu och jag önskar ingen annan det besväret. Var tanken att de skulle jobba under semestern? Har du koll på om någon annan entreprenör ens skulle kunna komma in i hyfsad närtid och göra arbetet om ni häver avtalet?
Jag beklagar.
Ja, de skulle jobba över hela sommaren. Ja andra kan ta vid men snart blir det givetvis stopp till efter semestern.

stefancrs stefancrs skrev:
Jag beklagar.
Ja, de skulle jobba över hela sommaren. Ja andra kan ta vid men snart blir det givetvis stopp till efter semestern.
Svårt läge men om andra kan ta vid vore det ju ändå bra med en hävning. Hur och var ingick ni avtalet?

F Frunihuset20 skrev:
Svårt läge men om andra kan ta vid vore det ju ändå bra med en hävning. Hur och var ingick ni avtalet?
Hemma hos oss, signerades av bägge parter.

• Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
TS, hur har det gått för dig?

F Frunihuset20 skrev:
TS, hur har det gått för dig?
Massa funderingar och diskussioner med vår KA. Entreprenören har plockat bort projektledaren och underentreprenören från alla projekt och ersatt med andra, vi ska försöka få det att funka. Har reviderat kontraktet.

Kort sagt: de får en andra chans.

• Gilla
Götesjö
  • Laddar…
Det låter iaf som entreprenören vill göra ett bra jobb så jag hoppas att de har förutsättningarna för det nu.

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.