35 301 läst ·
98 svar
35k läst
98 svar
Orimlig offert från rörmokare vid badrumsrenovering?
Vad menar du exakt med "billigare arbetskraft"?Skumpe skrev:
Vvs-firman jag samarbetar med skriker efter utbildade duktiga rörmokare pga vattenskadorna här i Gävle, men det är omöjligt att få tag i. Jag ska tala om för dom på måndag att det bara är att gå in på första bästa gymnasiumSkumpe skrev:
Varsågod hoppas du läser resten av tråden också så att du inte gör bort dig på måndag igen.B Berntpeter skrev:
Vad har allt ditt dravel med frågan att göra ?T tobiast skrev:I det svenska girighetssamhället är en fungerande ockerlag nödvändig om man vill ha ett någorlunda etiskt reglerat samhälle. Politikerna är dessvärre lika kriminellt sinnade och befriade från etiska principer som företagarna, varför de inte förstår detta behov. Ockerlagen används inte, det är i princip en ickelag och när den använts vid någotr enstaka tillfälle har det handlat om räntor. Frågan har lyfts politiskt av enskilda politiker men tack vare en obefintlig journalistkår har aldrig frågan lyfts upp i offentlighetens ljus och lagstiftarna satts under press att åtgärda bedrägerisämhället.
Det är isf ingångslöner när du är 19-20 år. De jag känner till i de kategorier du nämner har iaf 27-29 000 i månadslön.Skumpe skrev:
Tillägg: Du har fö fortfarande inte svarat på vad du gör själv för brödfödan, och vilken inkomst det ger.
Vad spelar det roll vad jag gör? Tråden handlar om rörmokare. Om du gör en tråd om mig lovar jag att svara.Fotografen skrev:
Nej jag håller med. Hantverkares löner är verkligen på gränsen i Sverige. Skulle de bli lägre kan man faktiskt använda ordet "slaveri". Det är min uppfattning att det är helt proportionerligt och är en korrekt beskrivning av verkligheten.V Villaägarenr1 skrev: