Hej. Har ett ganska litet hus från 60-talet.
Planerar inför renovering av hallen, och jag funderar på ifall jag ska öppna upp den lilla väggen som skiljer av "lilla" och "stora" hallen. Knackar man så låter den helt ihålig, så tror inte den har någon slags bärande funktion
Jag har noll sinne för inredning och känsla, så jag tänkte kolla vad ni hade gjort. Kanske att det hade upplevts lite luftigare och ljusare?
Planerar inför renovering av hallen, och jag funderar på ifall jag ska öppna upp den lilla väggen som skiljer av "lilla" och "stora" hallen. Knackar man så låter den helt ihålig, så tror inte den har någon slags bärande funktion
Jag har noll sinne för inredning och känsla, så jag tänkte kolla vad ni hade gjort. Kanske att det hade upplevts lite luftigare och ljusare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Varför inte öppna upp allt, ta bort innerdörren innanför ytterdörren, så du får allt inom det gröna som en hall.
Du tappar visserligen nischen bredvid badrumsdörren att hänga ytterkläderna i men det kanske går att lösa på annat vis?
Sen om väggarna mellan tak och dörrkarmar är bärande och enkelt går att ta bort vet man ju inte.
Kul för övrigt med planlösningen där det är skrivet att ett rum är för 1 pojk och ett rum för 2 flickor. Det gäller att planera familjen efter huset och inte tvärtom 😉
Logga in
Skapa konto
Du tappar visserligen nischen bredvid badrumsdörren att hänga ytterkläderna i men det kanske går att lösa på annat vis?
Sen om väggarna mellan tak och dörrkarmar är bärande och enkelt går att ta bort vet man ju inte.
Kul för övrigt med planlösningen där det är skrivet att ett rum är för 1 pojk och ett rum för 2 flickor. Det gäller att planera familjen efter huset och inte tvärtom 😉
Redigerat:
Hehe, har också funderat på den tanken. Tycker det är rätt schysst med en luftsluss, tänker att det kanske är bra för uppvärmningen?Keiller skrev:
Varför inte öppna upp allt, ta bort innerdörren innanför ytterdörren, så du får allt inom det gröna som en hall.
[bild]
Ska leka lite mer med tanken!
Ja jag har ingen vidare koll, mer än att det låter helt ihåligt, typ ett lager gips. Kanske dumt att chansa?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
En bärande vägg kan vara uppbyggd med träreglar med skivor på precis som andra väggar, men reglarna kan vara tjockare och/eller sitta tätare.N naikon skrev:
Har du ingen sektionsritning eller kan ta en bild på takstolarna?
Klicka här för att svara