Har nyligen flyttat in i ett hus från -69 med ett gammalt kök från Canadaköket och en köksfläkt Husqvarna med oklar ålder men gissningsvis 1980. Denna har nu helt slutat gå, så behöver öppna upp så jag kan se hur det ser ut och mäta för vilken ny fläkt som kan passa.
Jag har lossat alla skruvar jag hittat men kan inte förstå hur man ska lossa speciellt träfronten? Alla tips är uppskattade
Jag har lossat alla skruvar jag hittat men kan inte förstå hur man ska lossa speciellt träfronten? Alla tips är uppskattade
Precis så, de sitter med skruv genom skåpen på sidan.
Ja det finns faktiskt två hål i vardera skåp på sidorna, men när jag lyser in ser jag inget, ser ut som det tidigare suttit skruv där. Bifogar bild på ett sånt hål. Mest logiska håller jag med om att det skulle sitta en skruv man lossar därDemmpa skrev:
Annars lossat 4 skruvar på den tunna skivan i kryddhyllsdelen samt två 4 skruvarna underifrån på köksfläkten
Ok, får testa det, och sen borde man kunna dra ut hela trähyllan inkl fläkt och allt utåt?D Dilato skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fläkten sitter inte fast i kryddhyllan, den är bara en front.S SG82 skrev:
I min video precis på slutet ser du två andra skruvar längre in som håller fläkten i nederkant, men den sitter med mer skruv mot baksidan också.
Fläkten sitter i skåpen eller med fästen i väggen, inte ihop med hyllan.
Testat nu, får in spackelspade på vissa ställen så sitter ingen skruv i hålen. Lossat allt som jag kan se. Men förstår inte hur jag ska få loss något. Se bifogad bild på hur det ser ut på toppen samt den lilla öppning jag kan se in till fläkten (som är fäst underifrån i den ljusare träbiten med hålet i sig på bilden)D Dilato skrev:
Hej, vi har ett likadant gammalt Canadakök som vi behöver komplettera med tre överskåp i 80cm bredd och 2-4 stycken 60cm bredd. Om ni kommer att renovera ert kök så får ni gärna höra av er. Mvh MatildaS SG82 skrev:Har nyligen flyttat in i ett hus från -69 med ett gammalt kök från Canadaköket och en köksfläkt Husqvarna med oklar ålder men gissningsvis 1980. Denna har nu helt slutat gå, så behöver öppna upp så jag kan se hur det ser ut och mäta för vilken ny fläkt som kan passa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden