Hej!
Jag behöver och vill öppna upp kattvinden, vid murstocken, på övervåningen. Det behövs inte hela vägen, utan bara en passage vid murstocken. Jag är orolig för att väggen är bärande och vet inte hur jag bör göra. I övriga rum så är kattvindarna öppna helt, förutom en klädkammare. Huset är ca 200 år gammalt. Se bilder. Tack!
Jag behöver och vill öppna upp kattvinden, vid murstocken, på övervåningen. Det behövs inte hela vägen, utan bara en passage vid murstocken. Jag är orolig för att väggen är bärande och vet inte hur jag bör göra. I övriga rum så är kattvindarna öppna helt, förutom en klädkammare. Huset är ca 200 år gammalt. Se bilder. Tack!
Det är en passage i den vita väggen vid murstocken på första bilden. Så murstocken blir frilagd. En passage så man ev kan ha ett litet förråd bakom resten av väggen.
Det är ju alltid svårt att veta vad som finns bakom väggarna i gamla hus..
Har du någon insikt i hur huset varit uppbyggt i andra delar? Plankvägg?
Annars är det väl bara att sätta en såg i skivan och ta bort en bit och se efter..
Har du någon insikt i hur huset varit uppbyggt i andra delar? Plankvägg?
Annars är det väl bara att sätta en såg i skivan och ta bort en bit och se efter..
Jag tror det är plankvägg. På denna väggen kan det vara plankvägg med typ masonitskiva eller liknande på. Vågar jag såga ett hål?GoForIt skrev:
Tack för svar!😊
Klicka här för att svara