Har köpt beg altandörr med spanjolett (heter väl så?) där man öppnar ett handtag som sedan kan låsa via grejer som går ut i karmen.
Jag skall ha dörr+karm i ett växthus men tänkte ju inte på att man helst skall kunna öppna från båda hållen :)
Nån som har en bra ide om hur man gör för att kunna öppna och stänga från båda håll? Behöver ej kunna låsas, bara det blir stängt och att dörren inte kan blåsa upp.
Tack!:thinking:
Jimmy
 
Du borde väl kunna borra igenom handtagshålet för låskistan och sätta ett handtag på var sida om fyrkantstappen.
Du behöver antagligen en längre tapp.
 
  • Gilla
JimmyB
  • Laddar…
Ja så kan man ju göra! Tackar för tipset TomasJor! :D
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.