orsa skrev:
Oj, min garanti har ju gått ut och kvittot finns nog inte kvar. Kjell & Co. var ju schyssta - törs man hoppas på Clas O:s förståelse, tro?
Har du garantin kvar men inte kvittot? Brukar inte kvittot vara garantin? Då blir det nog tufft.

Jag kan säga att Kjell ville förs ge mig en likadan, men de hade ingen inne, så de erbjöd mig pengarna tillbaka.

Den funkade ju bra så länge den funkade, men en sådan pryl bör ju funka mera säkert om den ska fylla sin funktion. Nu satsade jag på en enklare grej: http://www.velleman.eu/distributor/products/view/?id=350454. Den fyller ju inte samma funktion men är billigare.

Har funderat på Tellstick, men den kräver mer engagemang, en ständigt påslagen dator och ett mobilt bredbandsabonnemang.

Siktar på att installera luftvärmepump till nästa vinter och ska se vad man kan få på köpet för möjligheter att fjärrstyra.

Redigerat:
tio_Pepe skrev:
Jag kan säga att Kjell ville förs ge mig en likadan, men de hade ingen inne, så de erbjöd mig pengarna tillbaka.

Den funkade ju bra så länge den funkade, men en sådan pryl bör ju funka mera säkert om den ska fylla sin funktion. Nu satsade jag på en enklare grej: [länk]. Den fyller ju inte samma funktion men är billigare.

Har funderat på Tellstick, men den kräver mer engagemang, en ständigt påslagen dator och ett mobilt bredbandsabonnemang.

Siktar på att installera luftvärmepump till nästa vinter och ska se vad man kan få på köpet för möjligheter att fjärrstyra.
Tja, det var väl ett års garanti på prylen, så...:S Såg att just Ontech GSM Mini 9009 har utgått ur tillverkarens sortiment och anar varför. Å andra sidan har de en ny modell med inbyggt batteri som heter 9030 - men jag är nog bränd på Ondico:s produkter nu.
Vellemans pryl verkar vara ett kort med sensor till mobilen? Byggsats?

orsa skrev:
Vellemans pryl verkar vara ett kort med sensor till mobilen? Byggsats?
Yes. Finessen är att du bara ringer upp telefonen. Ingen behöver svara. När displayen tänds så triggar det ett relä i byggsatsen.

Det går att använda till att värma upp litet i förväg. Men du kan inte få veta hur det går, som med Ontechen. Vellemanen drar antingen ett relä i upp till en timme, eller slår av resp på. Och det kan vara svårt att vara säker på om jag slår av eller på. Så man får ringa upp med en timmes mellanrum i några timmar innan man ska till stugan.

Jag skulle tippa att det kommer fler och säkrare och billigare saker liknande Ontechen med tiden.

ClasseClas
Jag har OnTech i stugan som funkar bra. Att tempen visar fel är känt. Min hänger därför upp och ner. Tyvärr har den hängt sig några gånger vid strömavbrott så nu kör jag med backupbatteri sedan 2 år tillbaka. Det är ett litet motorcykelbatteri som jag egentligen har till mitt portabla ekolod till båten. Numera finns det en ny modell av OnTech inbyggd batteribackup. Den är rätt modell att köpa. Jag tycker att det är smidigt att kunna SMSa igång värmen. Jag har även en slavenhet och har kopplat totalt 2 st 1-fas byggfläktar till dessa. Jag kör med 1000W på vardera fläkt och ca 20 grader på termostaten till byggfläktarna. Utöver detta har jag grundvärme i stugan som är inställd på ca 2-3 grader.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.