Hej,
efter en omspackling då fallet blev för mycket vid 1:a spacklingen ... :o....så uppfyller inte rören längre uppstick på 40 mm enligt BKR, GVK osv.
Hur gör jag? Går det att stoppa i något rör och låta Kiilto´s manschett gå upp på nya röret eller räcker det att låta manschetten ligga på kvarvarande rör vilket täcker med och nöd o näppe 13 mm (räknar med klinkers 10 mm + fästmassa 2-3)?

Tacksam för alla idéer.

• IMG_1380[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Är det vägghängd så att röret blir dolt? Kan då sätta dit en rakbit och sedan gjuta klack så den döljer skarven. Men detta funkar ju bara om det är en vägghängd och klacken ska döljas

Är det vägghängd så att röret blir dolt? Kan då sätta dit en rakbit och sedan gjuta klack så den döljer skarven. Men detta funkar ju bara om det är en vägghängd och klacken ska döljas

edit: Ser inte ut att vara mer än 15mm uppstick, måste minst tillkommit 25mm mao? Rätt bra tröskel?

Det blir en vägghängd toalett så det är en "dolt" skarv. Vad för slags rör ska man sätta in i befintligt rör? Varför en klack och hur tätskiktar man samt kaklar en sådan?

Jepp, måste bygga en egen tröskel......:D

Fråga: varför måste röret sticka upp 40 mm när jag ändå kommer att få manschetten och klinkers att ligga under rörets "topp".

Dumma branschreglerna :) . Du måste gjuta en klack som täcker skarven. Dock är jag osäker på om de 40mm räknas från klack eller golv

Edit: du kaklar inte klacken, den ju dold i väggen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.