Kommer Beijers kampanj ”Bygga åt idioter” att gynna Beijer?

• Antal röster
    153
  • Omröstningen stängd .
janwide
En tråd som genererat många inlägg och olika åsikter. Men, kommer kampanjen att gynna Beijer? Frågan gäller alltså inte om privatpersoner eller hantverkare är idioter utan bara om kampanjens resultat för Beijer.
Röstningen pågår en vecka.

Ja, all reklam är bra reklam. (Tyvärr i detta fallet).

Nä, jag tror nog att det krävs något annat för att få fler hantverkare att handla hos dem, så det enda som eventuellt kommer hända är väl i sådana fall att lite färre privatkunder gör det.

janwide
Jag tycker att det är en rätt korkad kampanj även om jag inte blir så värst upprörd. Marginellt kommer den förstås reta en och annan och den bidrar definitivt inte till något bättre klimat mellan hantverkare och slutkund. Men på sikt kommer vi idioter att förlåta och fortsätta att handla där vi får bäst service och pris.

janwide janwide skrev:
Men på sikt kommer vi idioter att förlåta och fortsätta att handla där vi får bäst service och pris.
..alltså fortfarande inte på Beijer. ;)

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
harry73
Läste lite i den andra tråden men får nog konstatera att jag inte bryr mig alls.
Boken lockar inte alls och jag orkar inte sätta in mig i kampanjen för att bedöma om den är oförskämt eller ej.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Jag tycker att det är en rätt korkad kampanj även om jag inte blir så värst upprörd. Marginellt kommer den förstås reta en och annan och den bidrar definitivt inte till något bättre klimat mellan hantverkare och slutkund. Men på sikt kommer vi idioter att förlåta och fortsätta att handla där vi får bäst service och pris.
Bäst service o pris lär knappast privatpersoner få hos Beijer??
@Myckling gjorde prisjämförelse och fick både lägre pris och snabbare leverans från Bygghemma:
Priset på Bygghemma.se 2 170 kr.
Leveranstid på Bygghemma.se ca 5 dagar.

Priset på Beijer 3 045 kr
Leveranstid på Beijer ca 5 veckor

https://www.byggahus.se/forum/threads/beijerkampanj-bygga-at-idioter.355310/page-11#post-3440222

janwide
thomas33 thomas33 skrev:
Bäst service o pris lär knappast privatpersoner få hos Beijer??
@Myckling gjorde prisjämförelse och fick både lägre pris och snabbare leverans från Bygghemma:
Priset på Bygghemma.se 2 170 kr.
Leveranstid på Bygghemma.se ca 5 dagar.

Priset på Beijer 3 045 kr
Leveranstid på Beijer ca 5 veckor

[länk]
Jag syftade inte på att Beijer ger bäst pris och service. Konstaterar bara att man som kund handlar där man får bäst service och pris oavsett företagens kampanjer. Det enda kampanjen kan bidra med är att visa upp erbjudandet så att kunden hittar det.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Eftersom endast Beijer anser att vissa kundkategorier är idioter, kan det lätt missförstås att det är där man får bäst pris och service.

Mikael_L
Jag röstade "vem bryr sig" ty jag skiter fullständigt ifall Beijer gynnas eller inte av kampanjen, och det var ju själva frågan. :)

Skulle frågan varit ifall jag blev upprörd eller tog åt mig så skulle nog svaret blivit "nej".

Mest undrar jag bara hur man kan chansa på en såhär uppenbart riskfull kampanj. :)
Antingen ligger det mindre, eller mer, tankemöda bakom än jag fattar ... ;)

janwide
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag röstade "vem bryr sig" ty jag skiter fullständigt ifall Beijer gynnas eller inte av kampanjen, och det var ju själva frågan. :)

Skulle frågan varit ifall jag blev upprörd eller tog åt mig så skulle nog svaret blivit "nej".

Mest undrar jag bara hur man kan chansa på en såhär uppenbart riskfull kampanj. :)
Antingen ligger det mindre, eller mer, tankemöda bakom än jag fattar ... ;)
Förmodligen ligger det väldigt mycket tankemöda (och reklampengar) bakom. Det är ju dock ingen garanti för att resultatet blir lyckat!

janwide
Det verkar vara en majoritet som tror att kampanjen inte gynnar Beijer. Köpte själv lite betong och annat i veckan. Jobbar vägg i vägg men Beijer men köpte ändå gjejerna på K-rauta, 1mil bort. Kanske för att jag inte vill vara en idiot. Eller kanske för att det var lite mindre dyrt på K-rauta.

janwide janwide skrev:
Det verkar vara en majoritet som tror att kampanjen inte gynnar Beijer. Köpte själv lite betong och annat i veckan. Jobbar vägg i vägg men Beijer men köpte ändå gjejerna på K-rauta, 1mil bort. Kanske för att jag inte vill vara en idiot. Eller kanske för att det var lite mindre dyrt på K-rauta.
janwide janwide skrev:
Hela 4 promilles majoritet :surprised:
Tur du röstar med plånboken och handlar gjejerna på annat håll:D(y)

Pytt Pytt skrev:
..alltså fortfarande inte på Beijer. ;)
Precis. Dyrt och dålig service. Fast chefen på Beijer här har pratat med personalen efter att jag och en kollega skulle dit och handla fast fick ingen service alls, så har det inte blivit bättre. Jag handlar inte där längre nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.