10 067 läst ·
34 svar
10k läst
34 svar
Omöjligt att få offert
Polarpumpen....då hoppas jag att pumpen funkar över tid för dig då reklamationer inte är deras grej....googla själv så får du se tyvärr.C Cecilia R skrev:
Kol
https://www.google.com/localservice...JfYc2wnrhMGd9VkkTLY3dCZQd7goaBEXJDJplc=&src=2
Kolla om energitjänst tar uppdrag så långt norr. Nyss installerat luft,vatten här hemmaDanin skrev:
Hej, har ringt flera större företag i nordvästa Skåne. De verkar ha så mycket att göra att de inte ens bryr sig att höra av sig. Blev lovad tex WNR att de skulle komma förbi efter påsk då de har fullt upp. Likväl ett annat företag som inte ens hör av sig.
Jag har informerat att det är ingen brådska men att målet är att ha ett nytt värmesystem installerat innan vintern. Påbörjade förfrågan i februari.
Nu till min fråga.
Jag har gett upp luft / vatten så undrar om man kan installera värmepumpen själv, luft luft. Med genomdragning av slangar och sladd. Samt låta elektriker sköta inkopplingen av elen ?
Jag vill gärna betala för installation men vad ska man göra när ingen är intresserad ?
Från början var tanken att installera vattenburen element med luft / vatten. Men då krävs det ju en offert att ta ställning till.
Nu vill jag bara slippa en vinter där jag ska gå runt och frysa halva tiden.
Vi har en luft luft pumå dåligt placerad som värme övervåningen för mycket och nederdelen för lite. Den är placerad i trappan.
Resten är el-element som är dyrare än sms -lån.
https://www.google.com/localservice...JfYc2wnrhMGd9VkkTLY3dCZQd7goaBEXJDJplc=&src=2
Instämmer! Det var en jäkla gissel att få pumpen till garaget fixat. Som tur är skedde det en bra årstid och det var inte hela världen att vara utan värme i ett par månader i garaget. Desto drygare om det varit i huset…H H-Thomasson skrev:
Kolla med någon IVT eller Thermia ÅF.. min uppfattning är att dom inte är lika slutsålda som grossistpumparna (Nibe, Bosch). Visserligen några kronor mer, men dom kan fortfarande lämna fast pris. Nibe är det "leveransdagens pris gäller", vem vågar spå vad den kostar Q2 2023 så som världen ser ut just nu?
Flera av dom IVT ÅF jag kontaktade hade obokade pumpar på väg in och kunde installera i sommar.
Flera av dom IVT ÅF jag kontaktade hade obokade pumpar på väg in och kunde installera i sommar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Omöjligt att få tag i fiberglasarmering i Sverige?
Grund & Markarbeten -
Fastbränt runt kokplatta omöjligt få bort - hjälp tack!
Hemma hos -
Omöjligt att få till rätt ORP och konduktivitet
Pool -
Fjällpanel 22x145 omöjligt att få tag på
Fasad -
Få ut avbruten skruv, omöjligt? Hjälp uppskattas :D
Övrigt husrelaterat