1 598 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ommurning av skorsten
Mitt hus har två skorstenar som fått delvis ny fog, den ena behövde muras om, dvs tre skift togs bort och murades om. För detta har det gått åt 52 timmar på sex dagar. Ställning fanns på plats. Verkar det rimligt? Jag tycker det verkar väldigt lång tid.
Medlem
· Västernorrland
· 12 019 inlägg
låter märkligt. Jag och en murarkunnig bekant fixade min skorsten. En ganska stor fyrpipig i stortegel över en helg och då var det från golvet på vinden typ. Kanske 7meter totalt. Endast murning då, rivningen gjorde jag tidigare. Jag bar tegel och bruk och han murade.
Det låter helt galet. Murning av tre skift fixar jag som amatör på en fm eller em. Ska det putsas så går det en alv dag till eftersom flera lager ska på.
Sen ska man ju lägga på restid och att köpa in några säckar bruk.
Edit: Var rivningen ett litet helsike som åt tid?
Sen ska man ju lägga på restid och att köpa in några säckar bruk.
Edit: Var rivningen ett litet helsike som åt tid?
Jag vet uppriktigt sagt inte. Det kanske var svårt att få bort bruket från stenarna som murades tillbaka. Finns det ngt annat som kan ta tid? Själva fogandet ör ju inte så komplicerat.
Har tidigare fått fakturor där det gått i mitt tycke orimligt mkt tid till saker som jag tror jag förstår. Sist frågade jag lite försiktigt vad jag ev inte fattade o killen som har firman överreagerade. Det tyckte jag var skumt o tydde på dåligt samvete. Men han kanske har vant sig vid att lägga på arbetstimmar.
Har tidigare fått fakturor där det gått i mitt tycke orimligt mkt tid till saker som jag tror jag förstår. Sist frågade jag lite försiktigt vad jag ev inte fattade o killen som har firman överreagerade. Det tyckte jag var skumt o tydde på dåligt samvete. Men han kanske har vant sig vid att lägga på arbetstimmar.
Klicka här för att svara