10 557 läst ·
38 svar
11k läst
38 svar
Omförhandla elavtal, alternativ?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har som jag skrivit tidigare haft Telinet sedan 1/10 förra året.Handyman 1 skrev:
Nu i veckan ringde Compricer och undrade hur jag tänkte göra.
Och jag vet ju att man måste byta varje år för att få "introduktionsrabatten".
Så nu har de anmält byte till Svealand för mig fom 1/10 i år.
Och uppmanat mig att själv också anmäla uppsägningen till Telinet för att den skall bli giltig.
Så igår kom ett mail från Telinet med bl.a. detta innehåll:
Så ja, varför skall vi behöva byta leverantör för att få bästa priset?
I andra sammanhang kan man ju få "trogen kund"-förmåner.
Och då skulle både kunden (jag själv) och leverantören slippa besväret med dessa byten.
Nu har jag suttit med rörligt avtal sedan mitt fastpris avtal löpte ut och jag känner att jag "syndat" tillräckligt länge och måste ta tag i elavtalet och göra ett aktivt val, frågan är då bara vilket val jag ska göra? 
Fastpris lär inte vara aktuellt just nu pga fel period på året så det får bli ett rörligt avtal, jag har kikat på Tibber, Greenely samt de billigaste bolagen via Elskling. Det som ligger lägst i pris för mig är Cheap Energy, Svealands Elbolag, Telinet, Telge Energi, Greenely och Stockholms Elbolag och efter lite efterforskning så verkar Cheap, Svealands och Stockholms elbolag ha samma ägare och omdömena på dessa verkar inte så lovande..
Telge Energi har också en del negativa omdömen bla med att de enligt avtal kan göra prisändringar under ens avtal..
Telinet verkar en del i tråden tycka funkar bra/OK?
Hur hade ni resonerat?
Sen gäller det såklart att hålla koll på uppsägningen om 1 år
Fastpris lär inte vara aktuellt just nu pga fel period på året så det får bli ett rörligt avtal, jag har kikat på Tibber, Greenely samt de billigaste bolagen via Elskling. Det som ligger lägst i pris för mig är Cheap Energy, Svealands Elbolag, Telinet, Telge Energi, Greenely och Stockholms Elbolag och efter lite efterforskning så verkar Cheap, Svealands och Stockholms elbolag ha samma ägare och omdömena på dessa verkar inte så lovande..
Telge Energi har också en del negativa omdömen bla med att de enligt avtal kan göra prisändringar under ens avtal..
Telinet verkar en del i tråden tycka funkar bra/OK?
Hur hade ni resonerat?
Sen gäller det såklart att hålla koll på uppsägningen om 1 år
Klicka här för att svara


