Har tidigare gjort en tråd angående vår nyrenoverade badrum och fick bra med tips där. Men nu stötte vi på patrull igen.
Bokade en en rörmokare som skulle komma hit och dra om dom böjda rören. Vid mailkontakt, där jag skickade bilder, uppskattade dom att det skulle ta 4-8 timmar att fixa till. När väl rörmokaren kommer hit säger han att det inte går att fixa till utan att man bryter bort en kakelplatta och då garanterat skadar tätskiktet som måste lagas. Så min fråga är om det verkligen inte går att använda sig av dom gamla rören som kommer ut från väggen och då slippa skada tätskiktet. Här kommer lite bilder.
Kanske till och med någon som har egen firma/jobbar på en firma som kan tänka sig göra jobbet. Jobbet är i Skogås/Stockholm.
/Henrik
Bokade en en rörmokare som skulle komma hit och dra om dom böjda rören. Vid mailkontakt, där jag skickade bilder, uppskattade dom att det skulle ta 4-8 timmar att fixa till. När väl rörmokaren kommer hit säger han att det inte går att fixa till utan att man bryter bort en kakelplatta och då garanterat skadar tätskiktet som måste lagas. Så min fråga är om det verkligen inte går att använda sig av dom gamla rören som kommer ut från väggen och då slippa skada tätskiktet. Här kommer lite bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske till och med någon som har egen firma/jobbar på en firma som kan tänka sig göra jobbet. Jobbet är i Skogås/Stockholm.
/Henrik
Är det FMM som tillverkat brickan finns avdragare att köpa.
http://www.fmmattsson.se/upload/66937/60020.pdf
http://www.fmmattsson.se/upload/66937/60020.pdf
Står tyvärr inget på brickan men t-kopplingen direkt efter är iaf FMM. Enligt han som var här och tittade så skulle det inte gå att kapa av rören och sätta dit en ny bricka pga att rören då blev för korta. Någon som kan bekräfta detta eller kanske har en lösning som är bättre och snyggare än den som förra ägaren gjorde. Känns onödigt att ta hit en annan rörmokare om det är som den första sa, att vi måste ta bort en kakelplatta och då riskera att skada tätskiktet
Är det svårt för en seriös rörmokare att göra detta, alltså att få bort klämringen? Och som det är idag så är ju rören 1,5 cm för långa om täckramen ska sitta dikt kakel så dom ska ändå kapas lite.krilleman_215 skrev:
Ja dom där va inte helt gratis
problemet är även att de kommer ut från en gipsvägg och jag är orolig för att man kanske skadar tätskiktet när man försöker dra bort den där konen. Har ingen aning om hur bra rören är fastsatta och om gipsen är så pass fräsch att den pallar det trycket.
Anledningen till att brickan sitter som den gör är att vi gjorde en besiktning av badrummet när vi hade vunnit budgivningen och eftersom hantverkare inte hade bytt golvbrunn när dom renoverade badrummet så blev det inte godkänt. Så det va bara att riva upp det som va gjort och göra om allt. Men då snålade den gamla ägaren in på att ta dit en rörmokare vilket resulterade i att brickan sitter som den gör och att rören är böjda.
Den gamla ägaren började även att prata om att hon inte ville betala det här, att hon skulle ta in en advokat osv. Man blir så jävla trött. Att hon inte fattade efter första gången att det lönar sig inte att vara snål. Lutar åt att brickan får vara sol den är och sen får rörmokaren dra om alla rör så att iaf det ser snyggt ut. Borde finnas någon förhöjningsram man kan trycka på så att det ser lite bättre ut iaf
Anledningen till att brickan sitter som den gör är att vi gjorde en besiktning av badrummet när vi hade vunnit budgivningen och eftersom hantverkare inte hade bytt golvbrunn när dom renoverade badrummet så blev det inte godkänt. Så det va bara att riva upp det som va gjort och göra om allt. Men då snålade den gamla ägaren in på att ta dit en rörmokare vilket resulterade i att brickan sitter som den gör och att rören är böjda.
Den gamla ägaren började även att prata om att hon inte ville betala det här, att hon skulle ta in en advokat osv. Man blir så jävla trött. Att hon inte fattade efter första gången att det lönar sig inte att vara snål. Lutar åt att brickan får vara sol den är och sen får rörmokaren dra om alla rör så att iaf det ser snyggt ut. Borde finnas någon förhöjningsram man kan trycka på så att det ser lite bättre ut iaf
jag har använt fmm kon avdragare riktigt nim är den har inte mislyckats enu men gjorde det i ett badrum som kostade runt 500000 kr så man var lite pirrig .... men kan man inte komma åt tex rören genom andra sidan väggen ? det går väll en kulvert som man kanske kan komma åt från andra sidan väggen blir ju lite gips mmm ,,,,, sen en platta kan man byta om det skulle evara så .. är den i våtzon 2 sååå
Klicka här för att svara