Om någon har tidigare anlitat Pensionärs Kraft https://www.pensionarskraft.nu/
https://www.brabyggare.se/hantverkare/35597/
Vänligen dela din erfarenheter?
1. Blev slutresultate som planerat?
2. Höll tidplanen?
3. Var hantverkaren noggrann?
4. Fungerade personkemin?
5. Blev det några kostnader som inte var inräknade i budgeten?
6. Något annat viktig du ska dela?

Är det möjligt att dela jobb bilder ?

Tack på förhand.

Hemmakatten
De erfarenheter inte jag men en av mina grannar haft av "pensionärsjobb" och diverse kommentarer från yttre bekantskapskretsen, innebär att dessa pensionärer tar ungefär lika mycket betalt som riktiga hantverkare. Dessutom verkar de vara allt från byråkrater till bladvändare men tar längre tid på sig.

En riktig hantverkare som gått i pension har alla möjligheter att jobba vidare om hen vill.

Nä, diverse pensionärspooler ska man hålla sig långt borta ifrån.

• Gilla
agsom44 och 1 till
  • Laddar…
Jag har försökt anlita pensionärspoolen i Skåne men fick inte ens svar
kanske lika bra?

A agsom44 skrev:
Jag har försökt anlita pensionärspoolen i Skåne men fick inte ens svar
kanske lika bra?
Absolut!

• Ledsen
agsom44
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Absolut!
synd, för idén var bra

A agsom44 skrev:
synd, för idén var bra
Jag håller med dig! Ideen är utmärkt men problemet för mig var att arbetet drog ut på tiden (mycket), resultatet inte tillfredställande, kostnaden marginellt lägre och arbetet kunde inte reklameras (pensionärspoolens enda kraft var att stryka hantverkaren från listan).

Nu var det 15 år sedan i storstad men jag försöker inte igen.

• Ledsen
  • Gilla
agsom44 och 1 till
  • Laddar…
Jag har vid 3 tillfällen bett om offert från veterankraft och varje gång landade det i samma sak, timpenningen är ungefär densamma som vanliga firmor, men uppskattad mängd tid är 60-100% längre.
Jag har respekt för äldre som har mycket erfarenhet från ett långt yrkesliv, men om det ska vara någon som tar det lugnt och jobbar långsamt, jämfört med hantverkare i 40-60årsåldern, då ska de inte ta samma timpenning.

Jag tror inte att pensionärerna får så bra per timme heller, fick intrycket av att det är en stor del av kakan som går till det samordnande företaget... En offert innehöll klausulen att det är förbjudet att fråga hantverkaren om vilken ersättning han/hon får. :(

• Gilla
  • Wow
agsom44 och 2 till
  • Laddar…
J
Jag frågade min veteran om hans nummer och ringde direkt nästa gång
Håller med om ovan.

• Gilla
agsom44
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.