70 056 läst ·
1 022 svar
70k läst
1,0k svar
Om att resa med en elbil
På förekommen anledning vill jag rekommendera funktionen forumsök ute i menyn till vänster:
För mig "döljer" den sig och man måste klicka på "Visa 3 till" för att se den.
Sökrutan som fås då fungerar riktigt bra:
Sökfunktionen överst på varje sida anser jag tämligen oduglig, eller så är det jag som inte förstår mig på den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För mig "döljer" den sig och man måste klicka på "Visa 3 till" för att se den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sökrutan som fås då fungerar riktigt bra:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sökfunktionen överst på varje sida anser jag tämligen oduglig, eller så är det jag som inte förstår mig på den.
Uppenbarligen är vi två som inte förstår sökfunktionen överst 🙂Alfredo skrev:
På förekommen anledning vill jag rekommendera funktionen forumsök ute i menyn till vänster:
[bild]
För mig "döljer" den sig och man måste klicka på "Visa 3 till" för att se den.
[bild]
Sökrutan som fås då fungerar riktigt bra:
[bild]
Sökfunktionen överst på varje sida anser jag tämligen oduglig, eller så är det jag som inte förstår mig på den.
/Krille
Jag skrev första inlägget i den här diskussionen om kaoset på E22 och en positiv artikel om en elbil. 11 minuter senare har du hunnit söka fram och lägga upp ett skärmdump på en chat på Aftonbladet om elbilsproblem på E22.Rejäl skrev:
Men du har säkert rätt att ditt inlägg bara var en slump och inte alls kopplat till mitt 😉
Jagar jag dig med felaktiga påstående ber jag om ursäkt och du får då gärna lägga upp det så att jag lär mig något till nästa gång.
/Krille
Redigerat:
Jag varken följer dig eller bevakar dig..K Krille4 skrev:Jag skrev första inlägget i den här diskussionen om kaoset på E22 och en positiv artikel om en elbil. 11 minuter senar har du hunnit söka fram och lägga upp ett skärmdum på en chat på Aftonbladet om elbilsproblem på E22.
Men du har säkert rätt att ditt inlägg bara var en slump och inte alls kopplat till mitt 😉
Jagar jag dig med felaktiga påstående ber jag om ursäkt och du får då gärna lägga upp det så att jag lär mig något till nästa gång.
/Krille
Du vet om diskussionerna vi har haft i olika trådar och nästan alltid du som hugger på mina inlägg, men jag är inte långsint om man väljer att lägga det bakom sig..
Det är helt upp till dig även om jag tycker att vi kan vända blad..
Jag skriver det första inlägget i diskussionen om en positiv erfarenhet med elbil under snökaoset på E22 och som en slump skriver du ett negativt inlägg om en elbil i snökaoset på E22 11 minuter senare. Men ok det var säkert bara en slump.Rejäl skrev:
Jag vet inte vilka trådar du syftar till men jag har inget problem att vända blad. Men om du bara söker fram negativa åsikter om elbilar och svepande påstår att andra ljuger så kan du nog förvänta dig att jag svarar ibland 🙂
/Krister
Redigerat:
Det handlade om att du själv tror att folk tror. Inte de som nödvändigtvis skriver olika ord. Det finns bevisligen gott om folk (stollar) som inte är ett dugg pålästa utan bara bestämt sig att elbilar är skit. Oftast är det äldre vita män skriver rätt ut att bl.a ”alla elbilar är skit” osv. Därav bla ordet elbilshatare. Jag föredrar dock elbilsallergiker…Alfredo skrev:
Har du några exempel från detta forum för jag känner inte alls igen det du beskriver. Vad som försiggår på exempelvis Facebook/Flashback/Familjeliv och liknande "forum" har jag dock ingen aning om så dessa "platser" kan vi kanske lämna utanför diskussionen.Jonatan79 skrev:
Hur vet du det? 🤔 Vad vet du exempelvis om min ålder och hudnyans? 😱Jonatan79 skrev:
Jag tänkte främst på Fäjsbåkk. Dårarnas Mekka. Tror t.o.m. att jag skrev det lite tidigare i denna tråd också. Jag tyvärr det är relevant att diskutera hur folk beter sig , oavsett tekniskt plattform.Alfredo skrev:
Har du några exempel från detta forum för jag känner inte alls igen det du beskriver. Vad som försiggår på exempelvis Facebook/Flashback/Familjeliv och liknande "forum" har jag dock ingen aning om så dessa "platser" kan vi kanske lämna utanför diskussionen.
Hur vet du det? 🤔 Vad vet du exempelvis om min ålder och hudnyans? 😱
Nu svarar jag istället apropå detta med respekt för andras åsikter. Jag respekterar andras rätt att ha en åsikt men det betyder inte att jag respekterar själva åsikten utan kan ha och argumentera för min egen.Rejäl skrev:
Jag äger en elbil och är en gammal vit gubbe som lever på min pension så den fördomen kan slängas i papperskorgen om vi nu ska prata om generaliseringar. Ditt sätt att uttrycka dig i tråden ger mig en bild av en person som är starkt negativt inställd till elbilar och inte på något sätt objektiv. Men det är min personliga uppfattning.
Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter av längre resor med elbil, positiva såväl som negativa. Jag har båda men kan börja med det negativa.
Den största negativa erfarenheter är idioter som antingen parkerar sin ICE-bil på laddplats eller EV som ställer sig och blockerar 2 platser (Tesla SuC undantaget på grund av dess design).
Den näst största är alla dessa appar. Bara nu i helgerna på besök hos släkten hade en ny plats med destinationsladdare kommit upp alldeles i närheten men trots att jag redan har flera appar för AC-laddare så var detta en ny. Det går att leva med men är knappast optimalt. För att göra det enkelt har jag skaffat så monga laddkort och taggar jag kunnat för att enkelt bara blippa på plats och inte behöva hala upp telefonen och hoppas det funkar.
Det tredje är att det finns dagar då det inte är helt optimalt att köra långt och ladda på vägen. Det är fullt. Dagen efter julhelgen hade jag tänkt ladda i Norrköping men de flesta laddplatserna ligger i deras handelsområde och det var mellandagsrea. Hittade lediga stolpar några kilometer norrut vid en MAX-restaurang så det ordnade sig i alla fall.
Jag har ännu inte behövt stå i laddkö även om jag rattade runt på handelsplatsen för att leta. På 2 andra platser utanför handelsområdet fanns ledig plats men de laddarna var trasiga. Det är annars min erfarenhet att man ska undvika platser med bara ett fåtal stolpar när man planerar.
Det är inga showstoppers men irritationsmoment likväl.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Där laddade jag på annandagen och det var en riktig luring där det stod att det fanns en ledig plats kontinuerligt, men väl på plats visar det sig att snösvängen har plogat upp snö från hela parkeringen och lagt i en hög just vid den yttersta laddstolpen så att den inte gick att använda. Hade tur att det fanns ledig plats ändå, men det svängde förbi en del besvikna elbilsförare under tiden vi laddade.Logad skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Jag tror att det ska gå bra att läsa lite av kommentarerna här utan att vara inloggad: https://www.facebook.com/story_fbid=pfbid02LVPVPWHbYLaB7LxYjFKWAKDZ9MqDFE6MFsDfu8mnhQ4DAJNfWy7xW17DkNuBPGLXl:id=100064188420909
