70 056 läst ·
1 022 svar
70k läst
1,0k svar
Om att resa med en elbil
Ööh, jag tex. använde det då @JanneJanne123 tog upp det idag är ingett jag använder annars så vart du vill komma med ditt inlägg?K Krille4 skrev:
Följer inte FB så jag litar på det du säger..JanneJanne123 skrev:
Att det finns ett hat mot elbilar där ute hävdar jag är fakta. Titta som sagt under valfri annons/artikel på Facebook som ens nämner elbilar i en bisats så är folk där och spyr ur sig massa oinformerat skitsnack. Allt från vilken sexuell läggning man har om man kör elbil till att elbilar självantänder så fort de parkeras.
Elbilshatare är de personer jag refererar till ovan, jag anser inte @Alfredo vara en av dessa.
Alfredo skrev enligt nedan och en snabb sökning visade att termen bara använts 7 gånger någonsin på byggahus.se (eller att jag inte kan använda sökfunktionen) - vad är det du inte förstår?Rejäl skrev:
Alfredo skrev:
Råkar citera dig men riktat till många flera!
Ni är ett antal som mer eller mindre frekvent använder termen "elbilshatare" och jag måste bara fråga hur ni kan tro att någon kan hata elbilar? Jag har några gånger skrivit att elbil inte är aktuellt för mig eftersom jag inte kan ladda hemma och inte har någon som helst tanke på att lägga tid eller energi på laddning på annan (publik) plats.
Vissa verkar tro att det betyder att jag hatar elbilar. Hur kan någon tro det? För mig är det helt befängt att man skulle kunna känna hat mot en viss typ av bil beroende på vad motorn drivs av och jag förstår inte varför någon skulle göra det.
Jag har aldrig ägt en häst. Jag skulle ha väldigt svårt att tänka mig att köpa en häst. Det skulle vara svårt att få hästen att rymmas i hissen och jag har heller inget lämpligt rum för hästen i bostaden. Nu vet jag egentligen inte speciellt mycket om hästar men jag känner ändå att en häst nog inte är något för mig.
Tror ni nu att jag hatar hästar?
Men läser du inte vad @JanneJanne123 skriver eller påstår du att han ljuger?K Krille4 skrev:
Ja han skrev ett antal, är inte 7st ett antal? Undrar vems läsförmåga som brister?
Du verkar vara för inne i BHs verklighet med lite för lite egen förankring, inte första gången du hoppar in i diskussioner som du inte har koll på..
Jag tror att det är ett vida använt begrepp i olika sammanhang..
Redigerat av moderator:
Ja, då har du bekräftat att @Alfredo hade rätt. ”Termen” används ”mer eller mindre frekvent” precis som Alfredo skrev.K Krille4 skrev:
Frågan är vad du vill ha sagt med det?
Han vänder sig till många fler där han skriver att det är ett antal som mer eller mindre frekvent använder ordet elbilshatare - så förutom ditt inlägg, Alfredos inlägg och tillhörande svar så har det används tre gånger någonsin på byggahus.Rejäl skrev:Men läser du inte vad @JanneJanne123 skriver eller påstår du att han ljuger?
Ja han skrev ett antal, är inte 7st ett antal? Undrar vems läsförmåga som brister?
Du verkar vara för inne i BH verklighet med lite för lite egen förankring, inte första gången du hoppar in i diskussioner som du inte har koll på..
Jag tror att det är ett vida använt begrepp i olika sammanhang..
Till skillnad från dig har jag elbil och bygger inte mina inlägg på artiklar från 2021 som jag googlar fram utan att läsa. Men visst - du har jättebra koll.
/Krille
Det verkar som du inte respekterar andras åsikter alls..K Krille4 skrev:Han vänder sig till många fler där han skriver att det är ett antal som mer eller mindre frekvent använder ordet elbilshatare - så förutom ditt inlägg, Alfredos inlägg och tillhörande svar så har det används tre gånger någonsin på byggahus.
Till skillnad från dig har jag elbil och bygger inte mina inlägg på artiklar från 2021 som jag googlar fram utan att läsa. Men visst - du har jättebra koll.
/Krille
Har du något personligt om mig så ta det med ett PM till mig i så fall, istället för att hålla på som du gör..
Jag skriver inte till dig, svarar endast på dina skrivelser till mig..
K Krille4 skrev:
Jag har en teori. 😉K Krille4 skrev:
JanneJanne123 skrev:
O skrev:
S Stuff skrev:
G OMathson skrev:
M Myckling skrev:
N Nerre skrev:
Bananskalare skrev:
anders07 skrev:
Fairlane skrev:
Bananskalare skrev:
N Nils Terminus skrev:
skoge skrev:
S Stuff skrev:
S Stuff skrev:
13th Marine skrev:
13th Marine skrev:
Har jag fel? Det finns betydligt fler än de jag citerar ovan men orken tog slut...K Krille4 skrev:
Nä - nu ljuger du. Du svarar på min skrivelse till Alfredo i inlägg https://www.byggahus.se/forum/threads/om-att-resa-med-en-elbil.507493/post-5569574Rejäl skrev:
/Krille
Ja måste göra en pudel och erkänna att jag nog inte kan använda sökfunktionen. Intressant dock att ordet verkar användas ungefär lika frekvent av de som är negativa och positiva till elbilar🙂Nissens skrev:
/Krille