70 056 läst ·
1 022 svar
70k läst
1,0k svar
Om att resa med en elbil
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Rejäl källkritik där
Uppgift: Tillför lämplig interpunktering. Diskutera i små grupper vad ni tror att skribenten menade, samt om och i så fall varför det kan missförstås beroende på interpunkteringen.
Extrauppgift: Diskutera vidare om det var roligt även ifall någon blev ledsen.
Uppgift: Tillför lämplig interpunktering. Diskutera i små grupper vad ni tror att skribenten menade, samt om och i så fall varför det kan missförstås beroende på interpunkteringen.
Extrauppgift: Diskutera vidare om det var roligt även ifall någon blev ledsen.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Tänkte återrapportera från verkligheten igen. Igår var det ”stugbytardag” för de som hade hyrt stugor i fjällen över nyår. Åkte från centrala Dalarna ner till Stockholm och det var inga som helst laddköer. Precis som på vägen upp var det dock stundtals lite fullt hos Teslas laddare och även de 8 laddare som står utanför McDonalds i Hedemora hade hög beläggning under dagen. I Hedemora har dock Mer 4 snabbladdare på andra sidan gatan och de var aldrig fullt utnyttjade. Jag och familjen passade på att ladda i Bollnäs utanför Ikea enligt bilden ovan och käkade under tiden, så lagom tills vi var klara hade vi nog med batteri att ta oss hem utan ytterligare tvingande stopp.JanneJanne123 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 911 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 911 inlägg
Visst är det möjligt, liksom att folk har fått slut på bensin eller diesel.Rejäl skrev:
Jag är dock rätt övertygad om att just "Stefan" inte satt fast med tomt batteri.
Hade någon verkligen haft det problemet lär det knappast varit första tanken att logga in på en chat på Aftonbladet och skriva det där. Helt enkelt en lustigkurre.
Det finns olika åsikter om laddning av elbilar..
https://www.m3.se/article/2165469/laddkaos-vantar-darfor-bor-du-stalla-elbilen-i-jul.html
https://www.m3.se/article/2165469/laddkaos-vantar-darfor-bor-du-stalla-elbilen-i-jul.html
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Sitter ju folk hela dagarna här på forumet som aldrig har ägt elbil och som inte gör annat än skriver om hur dåligt det är, så jag ser ingen anledning varför man inte skulle skulle trolla på Aftonbladet.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Har han verkligen åsikter, eller letar han ursäkter? Min bedömning är att han ömsom ljuger, ömsom överdriver för att tillfredsställa sin publik. Sällan eller aldrig har jag sett honom förklara ett samband i syfte att få någon att förstå.Rejäl skrev:
Upplever inte att bensin/diesel bils ägare sitter och påstår annat..Fairlane skrev:
Visst är det möjligt, liksom att folk har fått slut på bensin eller diesel.
Jag är dock rätt övertygad om att just "Stefan" inte satt fast med tomt batteri.
Hade någon verkligen haft det problemet lär det knappast varit första tanken att logga in på en chat på Aftonbladet och skriva det där. Helt enkelt en lustigkurre.
Men det kanske du har en annan uppfattning om?
Men troligen är en elbilsägare bättre på att beskriva problemen än den som aldrig ägt (eller längre tid brukat) en elbil utan fått sina åsikter av att läsa krönikor eller vid fikabordet...Rejäl skrev:
Varken den som fantiserar om hur det är att ha en elbil eller den som köpt en elbil är sannolikt helt objektiva, men trots allt, alla de som har både elbil och förbrännings bil har en större möjlighet till att vara objektiva.
