8 227 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Olustig situation med intressant gård
Det låter som när vi köpte vårt hus. Vi svarade alltid med en höjning inom fem minuter. Till slut insåg de andra att huset skulle bli vårt, strax innan vårt tak för budgivningen.U Bell Bell skrev:Hej allihopa! Här kommer en uppdatering. Vi valde att spela med i budgivningen och budade 300.000 över vårt ursprungliga. För varje bud vi gav, kom ett nytt bud (via sms) inom 5 min. Till slut hoppade vi av, det var inte värt att spela med då vi inte kan veta om vi budade mot oss själva eller om det var på riktigt. Tråkigt men det blev inget. Han står fortfarande skriven på gården.
Det kommer väl en annan någon gång
Där ser man. Ja… det var väl inte menat för oss. Nu när jag kikar på folkbokföringen så ser jag att någon annan har flyttat in. Så det var på riktigt.Scouten skrev:
Vilken lycka att ni fick huset. Önska oss lycka till till nästa gång ❤️
Finns många taktiker vid budgivning och det går utmärkt att leka spekulant på kompisens hus och bara vara där för att trissa priset i budgivningen.. så budlistor är liksom ingen garanti då varken mäklare eller nån annan måste visa leg eller avsikter.. mäklare ska ju försöka att se till att det inte händer men med trötta mäklare så går det utmärkt att låta kreditvärdig kompis leka husköpare.
Enda sättet att skydda sig själv är att bara betala det man själv tycker det är värt och aldrig lägga ett bud över den summan.. och går det över så hoppar man av
Enda sättet att skydda sig själv är att bara betala det man själv tycker det är värt och aldrig lägga ett bud över den summan.. och går det över så hoppar man av
Klicka här för att svara