Hej. Lyssna på ljudet och hjälp mig. Har varit helt inne på motorn på något sätt då det låter som att det kommer nere vid till vänster. Innanför sitter motorn. Men med denna filmen är jag nu inne på
Trumman. Kan det var så enkelt som något som ligger emot? Eller pratar vi lager eller annat. Ljudet försvinner alltid när motorn slutar driva. Så det uppkommer bara när motorn driver trumman och inte när trumman driver motorn. Om ni förstår vad jag menar.

den tvättar bra i övrigt så är det något enklare är jag tacksam. Dock är den 10år gammal så dyrare reparationer kommer ej på tal.

Kolla så att det inte fastnat en bh-bygel och som släpas runt. Lys med bra ficklampa och känn på alla hål i trumman. Lugnt och metodiskt.

Tack. Jo jag har försökt följa med runt men kan inte se något. Har hängt av remmen till motorn och snurrat på trumman. Men kan inte höra något. Fick plockat isär lite och kollat kolen på motorn. Dom såg bra ut. Axeln till motorn går inte att rubba så den känns rätt. Misstänker ett lager i motorn just nu. Dock efter jag satte ihopa den så viner den mer nu. (Som ett jetplan, kanske kolen som formar till dig på nytt) Men ljudet i filmen finns inte kvar.....ännu...
Blir inte klok...

A
Går inte axlen till motorn att rubba?

Ber om ursäkt. Axeln går inte att rubba. Varken XYZ-led. Den snurrar dock som den skall, enkelt. Så om det är ett lager så är det inget jag kan känna med handkraft.

men nu har den ett mer vinande ljud som en jetmotor. Mer på ena hållet än andra. Sprutade lite fett i båda ändarna på motorn och hade bara loss kolen. Sen tog jag bort en typ genomskinlig plastbit som satt över motorn och kontakterna.

originalljudet är hittills borta...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.