2 220 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
oljelasera teakdörr?
Hej,
ny här på forumet - passade på att regga mig inför ett omöjligt projekt som inkluderar renovering av fritidshus i väglöst land i fjällmiljö.
Har köpt en fin teakdörr (utomhusbruk) från 1960-talet, tvättat och slipat. Hade initialt tänkt måla den i samma kulör som vindskivor men detta verkar vanskligt med tanke på genombrott osv. Tycker teak är riktigt fint men önskar en dovare nyans än den jag tror följer av vanlig teakolja då huset kommer bli mörkt brun-grått med gröna fönster. Pratade med en färghandel kring om det gick att köpa pigmenterad olja men då föreslog man oljelasyr typ jotun trebitt? Har någon här provat det? Andra tips?
MVH/Ingrid
ny här på forumet - passade på att regga mig inför ett omöjligt projekt som inkluderar renovering av fritidshus i väglöst land i fjällmiljö.
Har köpt en fin teakdörr (utomhusbruk) från 1960-talet, tvättat och slipat. Hade initialt tänkt måla den i samma kulör som vindskivor men detta verkar vanskligt med tanke på genombrott osv. Tycker teak är riktigt fint men önskar en dovare nyans än den jag tror följer av vanlig teakolja då huset kommer bli mörkt brun-grått med gröna fönster. Pratade med en färghandel kring om det gick att köpa pigmenterad olja men då föreslog man oljelasyr typ jotun trebitt? Har någon här provat det? Andra tips?
MVH/Ingrid
Klicka här för att svara