43 014 läst ·
32 svar
43k läst
32 svar
Oljegrus vs Asfalt
Ungefär det jag fått fram oxå. :
Äntligen har häcken blivit grön! Snart är den dock grå. Det är en nästan 5 meter hög haggtornshäck. ;D
Dock åker dammet bara över den och rakt på fönstren på övervåningen som bör tvättas minst en gång i veckan.
Äntligen har häcken blivit grön! Snart är den dock grå. Det är en nästan 5 meter hög haggtornshäck. ;D
Dock åker dammet bara över den och rakt på fönstren på övervåningen som bör tvättas minst en gång i veckan.
Oerhört tråkigt att folk buskör så du blir drabbad. Vägen blir förstås sämre snabbare också då.
Kan du inte sätta upp lite snygga farthinder eller något?
Typ, några snygga stolpar som smalnar av vägen, så kanske du på det sättet kan tvinga ner farten?
Kan du inte sätta upp lite snygga farthinder eller något?
Typ, några snygga stolpar som smalnar av vägen, så kanske du på det sättet kan tvinga ner farten?
Är ju tyvärr så att man bor granne med en lada som innehåller mekgarage för en hög ungdomar. Även jag har mitt garage där oxå. Vägen trafikeras av en hel hög traktorer, lastbilar, grävmaskiner och jag tror inte dessa gillar att jag hindrar deras framfart. Eller så kör dom bara över skiten jag ställer ut.Chao-Li skrev:
Folk behöver ju inte ens busköra för att det ska damma. Jag brukar köra på ettans växel och runt 1500 varv. Då rör sig inte hastighetsmätarn. Men nog dammar det ändå. Alltid så roligt när jag tvättat bilen klart och håller på att torka den. Just då kommer det alltid några jävla bilar å dammar ner den så man får spola av den igen. Det slår aldrig fel.
Märklig fråga.RoTe skrev:
Är vatten vått?
Ni får väl bilda någon form av samfällighet och se till att fixa vägen.
Finns det billig grävmaskin och billig traktor och vagn för att frakta massor
blir det inte ens speciellt dyrt att få det bra.
Tänkte mest på att vägen är hård som satan pga all tung trafik i alla år.Magnus_Redin skrev:
Samfällighet blir det inget av då minst en person motsatt sig det hela totalt. Han är ägaren till mekgaragen vilket genererar i princip all trafik.
Ett mycket vanligt jobb för en sådan maskin är att förvandla en sträcka av en lätt grusig backe i en skog till en skogsbilväg. En duktig grävmaskinist kan "skulptera" terrängen genom att skyffla runt massor och stenar. Det gäller bara att få rätt person bakom spakarna. (Joystickarna)Chao-Li skrev: