Jag har precis köpt ett oljefyllt element
https://woody.se/innemiljo/el-vvs/v...t-2000w-9flans-0-800-1200-2000w-m-hjul-429408

Det är tänkt att stå och hålla underhållsvärme i ett av rummen i vårt fritidshus när vi inte är där. Men nu läste jag i bruksanvisningen att "noggrann övervakning av detta element är nödvändig".

Jag blev lite fundersam om detta element inte är lämpat för att stå på kontinuerligt eller om manualen menar att det behöver övervakas så att inte barn bränner sig då det blir väldigt varmt. (Hela meningen är: Noggrann övervakning är nödvändig när denna produkt används och det är inte lämpligt att barn eller personer med nedsatt sensorisk förmåga använder denna produkt".)

Hur ska jag tänka? Kan vi lämna elementet i några veckor påslaget på svag värme tills vi kommer hit härnäst eller är det inte lämpat för en sådan drift?
 
Vi har haft en mindre variant av sådant element på toaletten på landet i 10år och det verkar funka bra. Man får såklart se till att inget ligger över det och vi har det satt på 10grader.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.