Jag har fått för mig att jag vill ha ett oljefylldt element är bra om jag vill köra igång det när elen är billig och att det håller värmen ett par timmar efter man slagit av det. Sökt, men inte hittat något oljefylldt element som har termostat, wifi för att styra.

Under om ni har några råd eller erfarenhet. Sett att det finns plug-in-termostat från Mill med wifi. Dock verkar inte alla så nöjda med den.

Det håller värmen några minuter högst.
Olja lagrar mindre värme än vatten och volymen är liten.

B Bjober skrev:
Det håller värmen några minuter högst.
Olja lagrar mindre värme än vatten och volymen är liten.
Just det, kanske ska förtydliga att mitt enda val är att koppla in ett element via stickkontakt. Tänker att jag bara har valen oljefylldt eller konvektorelement (när man värmer luften direkt).

B
Som ovan säger så ger oljan i ett oljeelement obetydlig värme en kort tid efter att elen stängs av.

Det är främst för att slippa höra det ständigt knäppande till och frånslag alltför ofta som oljan är där, om jag fattat det rätt. Det ger en liten tröghet som gör att det blir färre till o frånslag.

Jag hade köpt ett billigt oljefyllt element från typ jula och anslutit via en separat smart plugg för wifistyrning

• Gilla
winqvist och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.