21 065 läst ·
20 svar
21k läst
20 svar
Oljebrännare tänder inte
Tack för svar, då ska vi testa det isåfallGK100 skrev:Du skaffar ju givetvis ett relä lika det du har.
Sen kan det inte bli enklare, oftast bara en skruv att lossa och sen drar du reläet ur sin sockel, i med nya och dra åt fästskruven.
Du har nog inte glapp i reläet, snarare har en kontakt svetsat fast i tilläge, trafon tål inte att ligga till hela tiden som blir följden av det.
Jag har en fungerande oljebrännare som ligger.
Har bara gått 1000 timmar eller så, tror jag det var.
Har bara gått 1000 timmar eller så, tror jag det var.
Redigerat:
Tack för alla tips, dock har det löst sig på ett fantastiskt tursamt sätt! 
Hittade en NY oljebrännare på annons, i samma ort där jag bor, en gubbe som hade köpt en ny för 10 år sedan, EXAKT samma märke som jag hade, men han hade aldrig använt den utan kört in pellets istället nåt år senare.
Nu hade han kommit på att han kanske borde sälja den...
Så jag köpte den för 2.000 kr, ny i kartong. En kille från mitt värmeföretag var här i måndags och installerade den, samt att jag tecknade ett serviceavtal.
Så nu kan jag sova lugnt om nätterna
Hittade en NY oljebrännare på annons, i samma ort där jag bor, en gubbe som hade köpt en ny för 10 år sedan, EXAKT samma märke som jag hade, men han hade aldrig använt den utan kört in pellets istället nåt år senare.
Nu hade han kommit på att han kanske borde sälja den...
Så jag köpte den för 2.000 kr, ny i kartong. En kille från mitt värmeföretag var här i måndags och installerade den, samt att jag tecknade ett serviceavtal.
Så nu kan jag sova lugnt om nätterna
Hei, jeg er også ny villa eier og i julas stannade også min oljepanna.
Den startet men ville inte tenne.
Da var det noen som fortalte meg at man måste byta munnstykke i brennaren
1 gong om året, Så jeg ringte rørleggeren som kom og satte inn et nytt munnstykke. Munnstykket kostet 200 kr ca og hele regningen kom på 700 kr.
Den startet men ville inte tenne.
Da var det noen som fortalte meg at man måste byta munnstykke i brennaren
1 gong om året, Så jeg ringte rørleggeren som kom og satte inn et nytt munnstykke. Munnstykket kostet 200 kr ca og hele regningen kom på 700 kr.
Tack för tipset, men om du hade läst tråden så hade du sett att det löste sigVaike skrev:Hei, jeg er også ny villa eier og i julas stannade også min oljepanna.
Den startet men ville inte tenne.
Da var det noen som fortalte meg at man måste byta munnstykke i brennaren
1 gong om året, Så jeg ringte rørleggeren som kom og satte inn et nytt munnstykke. Munnstykket kostet 200 kr ca og hele regningen kom på 700 kr.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden