Hej
Jag undrar hur ni ser på att olja ett trägolv i ett kök (istället för att lacka). Är det verkligen att rekommendera? Detta med tanke på vattenspill och relativt hårt slitage som blir i ett kök.
I vårt kök har vi Siljans Furugolv med olja och såpat. Det underhålls med såpa och börjar bli rejät bra yta på, och det är inga problem med stänk, skräp m.m. I vardagsrummet har vi oljad ekparkett som är mycket mer känslig för vattenstänk.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.