4 660 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Oljad askgolv - fläckar?
Vi funderar på att köpa oljad askgolv (Barlinek) från Byggmax.
Så slipper man se alla jäkla repor som blir när man har en 3-åring som kör bobbycar mm hemma
.
Men HUR blir det med fläckar av rödvin, cola, kaffe etc? Blir det fläckar?
När man väl oljar in ett sånt golv 1 ggn per år, gör man det för hand med en borste eller måsta man hyra maskin och dyl?
Förresten, är det någon somvet om den lackade parketten från byggmax är MATT lackad eller blank?
Så slipper man se alla jäkla repor som blir när man har en 3-åring som kör bobbycar mm hemma
Men HUR blir det med fläckar av rödvin, cola, kaffe etc? Blir det fläckar?
När man väl oljar in ett sånt golv 1 ggn per år, gör man det för hand med en borste eller måsta man hyra maskin och dyl?
Förresten, är det någon somvet om den lackade parketten från byggmax är MATT lackad eller blank?
Jag gjorde ett test med snus, cola, tandkräm, skoputs, matlagningsolja, nån kemisk substans, o nått till... kunde inte skapa några missfärgningar på mitt oljade EKparkettgolv från byggmax... ev lite lite missfärgning av snuset... snus är helt livsfarligt när det gäller att färga av sig... liten missfärgning har det blivit utanför min dusch, men det beror på att jag studsar dagligen ut ur duschrummet dyngsur på plankgolvet för att hämta handduken... hade förväntat mig mer skada än det lilla som syns nu efter nått år... Hur det blir med ASK har jag ingen anoing om, köp loss en planka och gå loss med alla våta preparat du har i hemmet...
Klicka här för att svara