M Mackan1935 #1 Medlem · Östergötland · 127 inlägg 14 maj 2023 21:17 Mackan1935 Medlem Östergötland 127 inlägg 14 maj 2023 21:17 #1 Jag har precis målat på mörk lasyr på en torr gammal slagport. Nu känner jag att trät fortf är ganska torrt och skulle behöva olja. Kan jag olja på den nylaserade ytan eller blir det skit av allt då? Lasyren jag använt är Biltemas, alkydbas med hög linoljehalt står det.. #lasera #olja
Jag har precis målat på mörk lasyr på en torr gammal slagport. Nu känner jag att trät fortf är ganska torrt och skulle behöva olja. Kan jag olja på den nylaserade ytan eller blir det skit av allt då? Lasyren jag använt är Biltemas, alkydbas med hög linoljehalt står det..
Åsa Lund #2 Husägare · Skåne · 6 969 inlägg 15 maj 2023 07:59 Åsa Lund Husägare Skåne 6 969 inlägg 15 maj 2023 07:59 #2 Det går säkert alla tiders, testa i ett hörn Om du ska fortsätta med linolja ska den vara rå, inte kokt, så den inte härdar Fint att du underhåller porten
Det går säkert alla tiders, testa i ett hörn Om du ska fortsätta med linolja ska den vara rå, inte kokt, så den inte härdar Fint att du underhåller porten