Hej!

Jag tänker ommåla ytterdörren men vet inte om jag ska olja den eller lasera den med lasyr. Jag vet inte om dörren var oljad eller laserad förut. Är det så att om dörren är tidigare oljad ska man olja, om dörren är tidigare laserad ska man lasera? Eller spelar det ingen roll om jag oljar eller laserar dörren nu?

Jag har bifogat dörrbilderna i tråden. Skulle ni kunna se om dörren är tidigare oljad eller laserad? Tack för hjälpen!

Hälsningar,
Jerry
 
  • Ytterdörr i trä med fyra fönsterdelar och mörkare lasyr på nedre delen, väderskydd och dörrhandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träytterdörr med en oljad eller laserad finish och synliga träfibrer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ser ut att ha varit oljad men det kan jag ju dessvärre inte intyga, är den laserad brukar det bli mer ”hinna”, hade säkert flagnat lite också. Är det så att en yta är laserad behöver det skrapad/slipas bort innan man tar på olja, annars ligger lasyren i vägen när oljan skall tränga in i träet. Maila bilden till Beckers så ser dem nog direkt vad du har.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.