Jag ska olja in min altan. Brukar använda mig av vanlig köpe träolja. Men funderade på om man skulle kanske skulle använda impregneringsolja istället? För den verkar ju ha bättre lång livs egenskaper än vanlig träolja, samt att den träcker in bättre i trät. Eller gör jag någon tankevurpa?