Hej,
Har för avsikt att lägga furugolv på en hel våning i huset då vi öppnat upp till öppen planlösning och vill ha enhetligt golv. Funderingen jag har är läggningsteknik. Halva ytan nu är parkett och andra halvan är betong och dessa två är i nivå med varandra. Ska man limma alla fogar och ha hela golvet flytande eller ska man skruva i parkett och ha flytande på betong? Vad händer i så fall där parkett och betongunderlag möts?
MVH Magnus
 
Om underlaget är i samma nivå hade jag nog valt att ha det flytande överallt, om detta är möjligt.

Nu skriver du inget om skicket på parkettgolvet, men är det otänkbart att någon i framtiden skulle vilja ta fram parketten? I sådana fall känns det ju onödigt att dra ner skruvar där?
 
  • Gilla
magnusbrodin
  • Laddar…
  • Gilla
magnusbrodin
  • Laddar…
Tack för svar.
Mvh Magnus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.