Hej! Det är väl inga problem med att blanda skivor i badrummet,Har några ivarit UniCo
och var i dag på Chepy och såg dom reade Masterboard 10 mm, 2500x1200 för 248 kr,ordinarie pris 419 kr,billigt va? Tänkte ta Unicon till ytterväggen(lite isolerande ju) och Master till resten.

Jag har sett att t.ex byggmax säljer en "våtrumsskiva" som inte heller finns med på listan över godkända skivor på BKR.
Skulle tro att BKR endast har med skivor på sin lista som har testats på SP och har mött ställda krav på mögelresistens. Själv skulle jag uteslutande använda cementbaserade skivor.http://www.sp.se/sv/units/energy/eti/Documents/Mogelresistens.pdf

Oj,har missat att Unico ej är med.Nu har jag vart o köpt en massa masterboard,så jag får väl sätta sånna utanpå Unico på ytterväggen då,kan väl inte va nåt hinder?.

ridd_sten skrev:
Jag har sett att t.ex byggmax säljer en "våtrumsskiva" som inte heller finns med på listan över godkända skivor på BKR.
Skulle tro att BKR endast har med skivor på sin lista som har testats på SP och har mött ställda krav på mögelresistens. Själv skulle jag uteslutande använda cementbaserade skivor.[länk]
Byggmax våtrumsskiva är väl med bland de godkända, heter Wap tillverkas av Lafarge.
Rätta mig om jag har fel.
Tänkte själv köpa den, orkar inte hålla på med cementskivor.

Ja du har rätt, hade inte druckit kaffe. WAB skivan är godkänd. Anledningen till min förkärlek till cementbaserade skivor är nog "hängslen och livrem" tänkande.
Lycka till med ditt badrum...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.