15 785 läst ·
9 svar
16k läst
9 svar
Olika dimension på hål för blandare i diskbänkar?
Hej!
Glad i hågen försöker jag montera en ny blandare i min gamla diskbänd. Det visar sig att min gamla blandare hade ett fäste med ca 27 mm i diameter medans min nya har ca 30 mm.
Vad gör man?
Går det att göra hålet större?
Glad i hågen försöker jag montera en ny blandare i min gamla diskbänd. Det visar sig att min gamla blandare hade ett fäste med ca 27 mm i diameter medans min nya har ca 30 mm.
Vad gör man?
Går det att göra hålet större?
Du kan förstora hålet med ett koniskt borr eller ett stegborr. Exempel:
http://www.esska-teknik.se/esska_se_s/konisk-borr-hoegeffektiv.html
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=57425203
http://www.esska-teknik.se/esska_se_s/konisk-borr-hoegeffektiv.html
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=57425203
Tack, det är en rostfri bänk som jag ska montera blandaren på. Det verkar som att jag behöver nya skärringar också för att få monterat allt.
Fattar inte varför man inte säger att jag behöver såna när jag är i butiken...
Fattar inte varför man inte säger att jag behöver såna när jag är i butiken...
Jag köpte en s k hålpunch på biltema för 69 kr och tog upp hålet. Det var bara 27->35 mm som skulle upp, så det var inga större bekymmer.
Hade hört att sidorna kunde fransa sig om man gjorde ett befintligt hål större, men det gick bra.
Stort tack för alla svar!
Hade hört att sidorna kunde fransa sig om man gjorde ett befintligt hål större, men det gick bra.
Stort tack för alla svar!
Klicka här för att svara