1 049 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Olika bredd på pärlspont
Bygger ett hus i sekelskiftesstil. Jag tänker mig pärlspont i taken och även på väggarna i ett par rum.
Har funderat på att köra 120 mm bred panel i taket för att spara in lite spikande (har nämligen även snedtak på andra våning att klä in) men har blivit fundersam om jag då även bör köra 120 på väggen där jag ska ha det.
Hade nämligen tänkt 95 mm på väggen men oroar mig för att det ger ett ”oroligt” intryck med olika bredder.
Vad säger ni? Ska jag köra på samma bredd eller är det bara i mitt huvud som det kan se konstigt ut med olika?
Har funderat på att köra 120 mm bred panel i taket för att spara in lite spikande (har nämligen även snedtak på andra våning att klä in) men har blivit fundersam om jag då även bör köra 120 på väggen där jag ska ha det.
Hade nämligen tänkt 95 mm på väggen men oroar mig för att det ger ett ”oroligt” intryck med olika bredder.
Vad säger ni? Ska jag köra på samma bredd eller är det bara i mitt huvud som det kan se konstigt ut med olika?
Då har jag en röst på varje bredd…😂 Men ni verkar ändå överens om att inte blanda bredder?🤔
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gammal dörr riven, genomgång till vardagsrummet olika bredd, vad kan göras?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur göra, sätta dörrfoder runt en dörr med olika bredd.
Fönster & Dörrar -
Stående panel i olika bredder
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hjälp med bredd på pärlspont
Fritidshus -
Mönster för stående panel i olika bredder
Fasad