Byggahus.se
B
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Med den inställningen om gifter, så har du väl inget emot att flygplansbespruta ditt hus med t.ex. homoslyr eller asbestdamm heller, för piloten kommer ju inte att andas in ämnena.
Är väl mer att jag skiter i andra.
De som vill betala 20 kr för diesel och 2 kr kWh kan gott få andas dioxiner.
 
  • Gilla
  • Wow
dajmx och 2 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
Är väl mer att jag skiter i andra.
De som vill betala 20 kr för diesel och 2 kr kWh kan gott få andas dioxiner.

Förbudet har visst sina poänger...
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
B
H Huzzbutt skrev:
Förbudet har visst sina poänger...
Ne, bara tjafs för att få in skattepengar
 
  • Gilla
DB995 och 1 till
  • Laddar…
"Norsk svartpellets" ger också bra effekt, nästan halvering av förbrukningen.

Hör i byarna var det poppis med att både bränna spillolja i villan samt tanka bilen med det.

Miljömässigt inte så bra men bra för plånboken.
 
B byron v2 skrev:
Och spillolja är gratis.
Så det är helt enkelt ett fall av "gratis är gott", men att du inte vill ta personligt ansvar för dina handlingar utan skyller på "straffbeskattning"...
 
H Huzzbutt skrev:
Förbudet har visst sina poänger...

Nåja, du fann njutning i att drabba meningsmotståndare...
 
B
S Strontus skrev:
Så det är helt enkelt ett fall av "gratis är gott", men att du inte vill ta personligt ansvar för dina handlingar utan skyller på "straffbeskattning"...
Jo visst är det så, gratis är gott.
Jag är mig själv närmare än regimen i landet.
Det är väl så att en regim som gör folket illa, leder till att lagar inte följs och skattefusk ökar.
 
  • Gilla
jkdsfsuoh och 1 till
  • Laddar…
A
B byron v2 skrev:
Jo visst är det så, gratis är gott.
Jag är mig själv närmare än regimen i landet.
Det är väl så att en regim som gör folket illa, leder till att lagar inte följs och skattefusk ökar.
Varför ska folket få det sämre för att en klick politiker har fått hybris?
det är dags att folk inser att regeringen inte har så mycket att säga till om hur folk värmer sina hus... vill de det bästa om sina liv så håller de tyst och gör sitt jobb, nämligen det som är bäst för Sverige... Inte att trycka ner eller straffa medborgare...
snart har de pressat folket så hårt att de är vid bristningsgränsen.... Det är då många kan bli farliga... Med myndigheter som aktivt är emot de som betalar för deras arbeten....

Det är sår som kommer ta tid att läka detta..
De har lyckats att sabba ett land på 7 år... fy fan...
 
  • Gilla
jkdsfsuoh och 4 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
Jag är mig själv närmare än regimen i landet.
Och det gäller tydligen även att du inte bryr dig om hur grannar och andra, som bor i riket har det med livet och hälsan. Lagar är stiftade av riksdagen och de finns ju för att få samhället att fungera. Regimen kan inte stifta lagar - bara föreslå.
 
  • Haha
jkdsfsuoh
  • Laddar…
A
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Och det gäller tydligen även att du inte bryr dig om hur grannar och andra, som bor i riket har det med livet och hälsan. Lagar är stiftade av riksdagen och de finns ju för att få samhället att fungera. Regimen kan inte stifta lagar - bara föreslå.
Jo då regeringen kan stifta lagar men inte hur de vill.. speciellt nu med pandemilagen så kan regeringen göra lite som den vill innan riksdagen hinner sätta stopp...
den var första steget i att hindra folks frihet...
 
Jag är ganska säker på att lagen, som rör eldning av spillolja, inte har något med pandemin att göra och att lagen om tillåtna bränslen, är stiftad av riksdagen.
 
A
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jag är ganska säker på att lagen, som rör eldning av spillolja, inte har något med pandemin att göra och att lagen om tillåtna bränslen, är stiftad av riksdagen.
Man eldar det man har råd med, så enkelt är det.. vill inte folk ha spillolja eldad... se då till att politikerna sänker elpriset..
Allt annat är hyckleri och miljöhysteri..
Vad gör några spilloljeeldare emot hela staten Kinas utsläpp per timme?
Nä nä.. kom inte med hysteri i Sverige...
Det funkar inte...
 
  • Gilla
jkdsfsuoh och 4 till
  • Laddar…
I länder som Kina har de inga problem med att elda spillolja, därmed som finns det en uppenbar risk att spillolja säljs dit ner och att den senare eldas. Ren allmänt så kommer det att bli svårt att övervaka vad folk gör. Elda med ved olagligt, egen elproduktion som du inte skattar för? Sätten blir många.
 
A
K Nils Andersson1 skrev:
I länder som Kina har de inga problem med att elda spillolja, därmed som finns det en uppenbar risk att spillolja säljs dit ner och att den senare eldas. Ren allmänt så kommer det att bli svårt att övervaka vad folk gör. Elda med ved olagligt, egen elproduktion som du inte skattar för? Sätten blir många.
känner många som eldar med flis..
många vet inte att vissa tillsätter olja eller diesel i flisen... vet om många som får gratis spillolja från verkstäder mm..
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
B
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Och det gäller tydligen även att du inte bryr dig om hur grannar och andra, som bor i riket har det med livet och hälsan. Lagar är stiftade av riksdagen och de finns ju för att få samhället att fungera. Regimen kan inte stifta lagar - bara föreslå.
Nu får du ta dig samman och läsa på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.