hejhej,
jag vill öka min värme på radiatorerna i min lägenhet. de är 3st och jag har typ 14grader i lägenheten. resten av huset och lägenheterna är varmt, så antagligen är det något med mina radiatorer. de är ljumna högst upp och iskalla längst ned. värmen är vattenburen såklart. ventilerna är så mycket öppna som det går. kan jag montera upp dem på något sätt och öka inne i ventilerna?

tob_ekl skrev:
hejhej,
jag vill öka min värme på radiatorerna i min lägenhet. de är 3st och jag har typ 14grader i lägenheten. resten av huset och lägenheterna är varmt, så antagligen är det något med mina radiatorer. de är ljumna högst upp och iskalla längst ned. värmen är vattenburen såklart. ventilerna är så mycket öppna som det går. kan jag montera upp dem på något sätt och öka inne i ventilerna?
Om ventilerna är öppna, och systemet är luftat, då låter det som om ditt problem är för dålig cirkulation av vattnet i den slinga dessa element står i.

Kolla för säkerhets skull vad du har för temperatur i framledningen från pannan, och lufta elementen, och om cirkulationspumpen är ställbar, kolla att den står på rätt fart.

Har det varit varmt förr?

--- Mats ---

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.