N
Hej!
Jag ska köpa ett färdigt carportkit från jem o fix (https://www.jemfix.se/carport-510-x-304-cm/2196/9033217/) för förvaring av liten husvagn. Till problemet hör att den färdiga carporten är för låg, jag behlver öka takhöjden med ca 20 cm. Tanken var att använda sig av markskruv för att slippa gjuta och släpa tunga plintar. Går det att köpa för långa markskruvar och sen inte borra ner dem hela vägen och låta dem sticka upp 20cm över markytan?

N Nyfikken skrev:
Hej!
Jag ska köpa ett färdigt carportkit från jem o fix ([länk]) för förvaring av liten husvagn. Till problemet hör att den färdiga carporten är för låg, jag behlver öka takhöjden med ca 20 cm. Tanken var att använda sig av markskruv för att slippa gjuta och släpa tunga plintar. Går det att köpa för långa markskruvar och sen inte borra ner dem hela vägen och låta dem sticka upp 20cm över markytan?
Hur hög är husvagnen?

Tyckte det var svårt att se frihöjd i monteringsanvisningen.

N
G gmogmo skrev:
Hur hög är husvagnen?

Tyckte det var svårt att se frihöjd i monteringsanvisningen.
Husvagnen har en maxhöjd på 220 cm men sluttar och blir lägre bak, fria höjden i carporten är som lägst 195 cm bak och 201 fram (ses på manualen, sid 5. Bifogar bild)

• Screenshot_20260701-155201.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nyfikken skrev:
Husvagnen har en maxhöjd på 220 cm men sluttar och blir lägre bak, fria höjden i carporten är som lägst 195 cm bak och 201 fram (ses på manualen, sid 5. Bifogar bild)
Är det helt platt där du ska anlägga så går det nog. Köp lite längre skruvar och se till att du får ner hela gängningen i marken.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.