1 727 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Ok jag erkänner...
100% norsk är man ju alltid. Förutom massor av oljepengar på banken, så har vi norrmän ett redskap som heter "Krefse eller Krafse" detta reksap är utmerkt att pnaera ut singel och sand. Tyvärr har jag inte hittat detta eminenta redskap i Sverige.
Kansje noen svensker som vet hvor jag kan finne dette?
Kansje noen svensker som vet hvor jag kan finne dette?
Här finns det 
http://www.karlstadredskap.se/Docroot/parts/svenska/sidor/Webbsida215.asp?ownerid=1
Vet inte hur eller var de säljs :-/
http://www.karlstadredskap.se/Docroot/parts/svenska/sidor/Webbsida215.asp?ownerid=1
Vet inte hur eller var de säljs :-/
Jag hade googlat med jag hittade ej nåra. Men det säger nog mer om mig än vad det säger om Google.morsan skrev:
Ett ypperligt redskap. Jag har några högar mer sand/jord som skall ned i en slänt, I vanliga fall skulle man använda en järnkratta men med en krafsa blir det mycket enklare, även vintertid är den suverän. Passar utmärkt till att skrapa is och snö framföre dörren.
Hemma i Norge finns det en krafsa i varje redskapsbod, lika vanligt som krattan och spaden.
Klicka här för att svara