47 085 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Nu har ju Israels militär sprängt isönder nästan hela Gasa, så det är nog för mycket betongskrot från förstörda skolor, sjukhus och bostäder på gräsmattorna samt bränt nylon från de uppeldade tälten i de "säkra" zonerna dit civilbefolkningen beordrade fly till.Alfredo skrev:
Kvar finns, eller rättare sagt fanns de olivlundar expanderande, fascistiska ockupanter/bosättare bränt ner i sin jakt på "livsrum" åt herrefolket🤮
Så problemet är nog inte gräsklippandet i sig, utan svårigheten att hitta gräs att klippa.
Fast kyrkklockor som det rings i till förbannelse ska vara ok? Bor man i närheten av en kyrka tvingas man höra på de troendes oväsen så varför skulle vi andra behöva vara tysta av hänsyn till dem?D Daniel 109 skrev:
Jag har i alla fall ingen synpunkter på om du är resonabel eller inte i denna tråd men visst är det lite svårt att resonera med dig när du försvinner så fort du förväntas föra fram dina argument i diskussionen.I IconicMoose skrev:
Vad är det för aggressivitet du upplever i tråden? Är det att argumenten och olika möjliga ståndpunkter formuleras tydligt i text? Det är lite så textbaserad kommunikation fungerar i forumformat. Det är svårt nog att kommunicera utan kroppsspråk och mimik så vi behöver ju inte göra det ännu svårare genom att inte prata ur skägget eller inte ge andra skribenter "benefit of doubt".
Ja du vet det lika mig att det lär inte finnas varken gräs eller gräsklippande i Gaza efter Israels totala krig där allt raseras, så ja dina kommentarer i denna tråd är ytterst osmakliga att du inte ens kan stå för det visar mycket om dig som person..Alfredo skrev:
Jag har inte den blekaste aning om hur mycket gräs, gräsklippande eller gräsklippare det finns i Gaza.Bicmac skrev:
Du verkar ha glömt att denna tråd faktiskt handlar om just gräsklippning. 😉Bicmac skrev:
Varför skriver du så osmakliga inlägg då!Alfredo skrev:
G gaidin skrev:
Alfredo skrev:
A ajn82 skrev:
Till och med med lite rasistiska inslag så det är väldigt tydligt att DU @Alfredo vill göra sig lustig på människors lidande!Alfredo skrev:
Det är en tråd om gräsklippning.Bicmac skrev:
Hur kan gräsklippning vara osmakligt?
Förklara för mig som om jag vore en femåring för jag förstår faktiskt inte.
Medlem
· Blekinge
· 12 235 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 235 inlägg
Folket i Gaza slits i bitar av bomber, svälter ihjälv, får ingen adequat skukvård, kan inte ta sig därifrån och du undrar om man får klippa gräsmattan där? Har du ingen som helst skam i kroppen?