G gaidin skrev:
Får man klippa gräset i Gaza under långfredagen tro? 🤣
Med sax borde det vara OK.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Med sax borde det vara OK.
Nu har ju Israels militär sprängt isönder nästan hela Gasa, så det är nog för mycket betongskrot från förstörda skolor, sjukhus och bostäder på gräsmattorna samt bränt nylon från de uppeldade tälten i de "säkra" zonerna dit civilbefolkningen beordrade fly till.
Kvar finns, eller rättare sagt fanns de olivlundar expanderande, fascistiska ockupanter/bosättare bränt ner i sin jakt på "livsrum" åt herrefolket🤮
Så problemet är nog inte gräsklippandet i sig, utan svårigheten att hitta gräs att klippa.
 
  • Ledsen
  • Haha
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Långfredagaen är dick inte normala arbetstider. Om man tycker att det är okej att störa andra eller inte då är en annan sak.
Jag tar inte fram motorredskap i dag.
Fast kyrkklockor som det rings i till förbannelse ska vara ok? Bor man i närheten av en kyrka tvingas man höra på de troendes oväsen så varför skulle vi andra behöva vara tysta av hänsyn till dem?
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Claes Sörmland
I IconicMoose skrev:
Det va väldigt va aggresiv tonen blev, jag tycker ni har bra poänger men ni är helt odugliga på att framföra dom på ett resonabelt sätt. Antar ni tycker det samma om mig så därför lämnar jag, än en gång, tråden.
Jag har i alla fall ingen synpunkter på om du är resonabel eller inte i denna tråd men visst är det lite svårt att resonera med dig när du försvinner så fort du förväntas föra fram dina argument i diskussionen.

Vad är det för aggressivitet du upplever i tråden? Är det att argumenten och olika möjliga ståndpunkter formuleras tydligt i text? Det är lite så textbaserad kommunikation fungerar i forumformat. Det är svårt nog att kommunicera utan kroppsspråk och mimik så vi behöver ju inte göra det ännu svårare genom att inte prata ur skägget eller inte ge andra skribenter "benefit of doubt".
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Motherfucker
Alfredo Alfredo skrev:
Med sax borde det vara OK.
Osmakligt!
 
  • Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om du äter en gräsliknande sallad är det OK. Annars är det OT. 😂
eller ägg och bacon
 
Motherfucker Bicmac skrev:
Osmakligt!
Att klippa en gräsmatta med sax? Oöverkomligt, hopplöst, utmanande, långtråkigt, skittrist och en massa andra liknande ord hade jag förstått, men osmakligt? Hur menar du?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Motherfucker
Alfredo Alfredo skrev:
Att klippa en gräsmatta med sax? Oöverkomligt, hopplöst, utmanande, långtråkigt, skittrist och en massa andra liknande ord hade jag förstått, men osmakligt? Hur menar du?
Ja du vet det lika mig att det lär inte finnas varken gräs eller gräsklippande i Gaza efter Israels totala krig där allt raseras, så ja dina kommentarer i denna tråd är ytterst osmakliga att du inte ens kan stå för det visar mycket om dig som person..
 
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Motherfucker Bicmac skrev:
Ja du vet det lika mig att det lär inte finnas varken gräs eller gräsklippande i Gaza efter Israels totala krig där allt raseras
Jag har inte den blekaste aning om hur mycket gräs, gräsklippande eller gräsklippare det finns i Gaza.

Motherfucker Bicmac skrev:
så ja dina kommentarer i denna tråd är ytterst osmakliga att du inte ens kan stå för det visar mycket om dig som person..
Du verkar ha glömt att denna tråd faktiskt handlar om just gräsklippning. 😉
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P P.Bjrk skrev:
Fast kyrkklockor som det rings i till förbannelse ska vara ok? Bor man i närheten av en kyrka tvingas man höra på de troendes oväsen så varför skulle vi andra behöva vara tysta av hänsyn till dem?
eller minaret
 
Motherfucker
Alfredo Alfredo skrev:
Du verkar ha glömt att denna tråd faktiskt handlar om just gräsklippning. 😉
Varför skriver du så osmakliga inlägg då!
G gaidin skrev:
Får man klippa gräset i Gaza under långfredagen tro? 🤣
Alfredo Alfredo skrev:
Med sax borde det vara OK.
A ajn82 skrev:
Är det ok att äta framför muslimska kollegor på jobbet under ramadan, eller ska vi visa hänsyn för att det är jobbigt för dem att se mat under perioden när de inte får lov att äta?
Alfredo Alfredo skrev:
Om du äter en gräsliknande sallad är det OK. Annars är det OT. 😂
Till och med med lite rasistiska inslag så det är väldigt tydligt att DU @Alfredo vill göra sig lustig på människors lidande!
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
Motherfucker Bicmac skrev:
Varför skriver du så osmakliga inlägg då!





Till och med med lite rasistiska inslag så det är väldigt tydligt att DU @Alfredo vill göra sig lustig på människors lidande!
Det är en tråd om gräsklippning.
Hur kan gräsklippning vara osmakligt?

Förklara för mig som om jag vore en femåring för jag förstår faktiskt inte.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Får man klippa gräset i Gaza under långfredagen tro?
Det mest osmakliga bidraget på väldigt länge. Skäms!
 
  • Älska
Motherfucker
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det mest smaklösa bidraget på väldigt länge. Skäms!
Vad?
På vilket sätt är det osmakligt?

Förklara för mig för jag förstår inte...
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Folket i Gaza slits i bitar av bomber, svälter ihjälv, får ingen adequat skukvård, kan inte ta sig därifrån och du undrar om man får klippa gräsmattan där? Har du ingen som helst skam i kroppen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.